اندونزي حريم هوايي خود را به روي نتانياهو بست

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

ممنوعيت پرواز هواپيماي حامل بنيامين نتانياهو در آسمان اندونزي موجب شد سفر وي به استراليا بيشتر از حد معمول بطول بيانجامد.
نخست وزير رژيم صهيونيستي در سفر به استراليا براي آنکه از آسمان اندونزي عبور نکند مجبور به تغيير مسير خود شده که اين امر منجر به تاخير دو ساعت و نيمه وي شده است. مسير هوايي از سنگاپور به استراليا معمولا 8 ساعت و نيم به طول مي‌انجامد؛ اما ممنوعيت پرواز هواپيماي حامل بنيامين نتانياهو در آسمان اندونزي موجب شد اين سفر براي نخست وزير رژيم صهيونيستي 11 ساعت طول بکشد.
نتانياهو در اولين سفرش به‌عنوان نخست‌وزير اسرائيل، چهارشنبه براي سفري چهار روزه وارد سيدني شد. يکي از اعضاي هيئت همراه نتانياهو در گفتگو با روزنامۀ گاردين اين تأخير را تائيد کرده است. اندونزي حدود 240 ميليون نفر جمعيت دارد که اکثريت قريب به‌اتفاق آن‌ها مسلمان هستند؛ اين کشور درواقع بزرگ‌ترين جمعيت مسلمانان جهان در يک کشور را در خود جاي داده است.
اندونزي که قاطعانه از آرمان فلسطيني حمايت مي‌کند، هيچ روابط ديپلماتيک رسمي با رژيم صهيونيستي ندارد و تحريم‌هايي را نيز عليه اين رژيم اعمال کرده است. اين کشور همچنين حريم هوايي خود را برروي خطوط هوايي اسرائيلي بسته است. دولت رژيم صهيونيستي تا کنون چندين مرتبه با درخواست از جاکارتا خواهان ايجاد روابط ديپلماتيک با اندونزي شده است