تازه‌‎ترین اظهار نظر وزیر خارجه استرالیا دربارۀ ایران

تاریخ ثبت خبر :5/10/2016

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا 'یان بیگز' را به عنوان سفیر جدید این كشور در جمهوری اسلامی ایران معرفی و تاكید كرد مشتاقانه در انتظار افزایش فرصت های تجاری با كشورمان پس از لغو تحریم ها است.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه استرالیا روز شنبه در تارنمای خود اعلام كرد كه 'یان بیگز' را به عنوان سفیر جدید این كشور در تهران معرفی كرده و انتظار می رود فعالیت خود را از ماه جولای امسال (تیر - مرداد) آغاز كند.

در تارنمای وزیر امور خارجه استرالیا با اشاره به روابط طولانی مدت این كشور با ایران و ایجاد سفارت استرالیا در تهران در سال 1968 میلادی، اعلام شده است كل مبادلات تجاری دو جانبه این كشور با ایران در سال 2015- 2014 بیش از 345 میلیون دلار بوده است.
جولی بیشاپ تاكید كرد 'مشتاقانه منتظر افزایش فرصت های تجاری با ایران پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام)، توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران' است.

وی تصریح كرد 'استرالیا دلایل قابل توجهی برای تعامل با ایران در مورد مسائل مورد علاقه و نگرانی های مشترك از جمله مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق و همچنین چالش های مشترك و مهاجرت های غیرقانونی دارد'.
وی در تارنمای خود 'یان بیگز' را یك كارمند ارشد حرفه ای وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا معرفی كرد كه تا همین اواخر سرپرست نخستین دستیار بخش امنیت بین المللی بود.

وی پیش از این به عنوان سفیر استرالیا در تركیه و عربستان سعودی و كاردار این كشور در بغداد خدمت كرده است و معاون نماینده استرالیا در وین و دمشق بوده است.
'یان بیگز' دارای مدرك كارشناسی ارشد روابط بین الملل از دانشگاه ملی استرالیا و كارشناسی از دانشگاه سیدنی است.
'پاول فولی' سفیر كنونی استرالیا در تهران ماموریت خود را برای توسعه مناسبات با كشورمان از سال 2013 میلادی آغاز كرد.