نخست‌وزیر استرالیا برگزاری انتخابات زود هنگام را در این کشور تایید کرد

تاریخ ثبت خبر :4/19/2016

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ملکولم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا برگزاری زودهنگام انتخابات را در این کشور تایید کرد.
به نوشته بی‌بی‌سی، مجلس سنای استرالیا روز دوشنبه (دیروز) برای دومین بار یکی از لوایح دولتی را رد کرد و عدم تایید لوایح پیشنهادی، انحلال سنا و مجلس نمایندگان این کشور را به دنبال خواهد داشت.
نخست‌وزیر استرالیا در یک کنفرانس خبری روز سه‌شنبه (امروز)‌گفت که از دادستان کل این کشور درخواست می‌کند تا بعد از تعیین بودجه در تاریخ سوم می، پارلمان را منحل کند.
فرآیند انحلال پارلمان در استرالیا که در قانون اساسی این کشور تعریف شده درواقع زمینه‌ای برای برگزاری انتخابات است.
ترنبول درباره برگزاری انتخابات زودهنگام گفت «این بدین معناست که مجلس نمایندگان و سنا با هم توافق ندارند بنابراین همه می‌روند که در انتخابات شرکت کنند.»
وی ادامه داد که باور دارد حزب وی برنده انتخابات است و با بازگشت دوباره به قدرت، اصلاحات و بازنویسی کمیسیون ساخت و ساز استرالیا را تبدیل به قانون می‌کنند.  
انتخابات زودهنگام استرالیا در تاریخ ۲ جولای برگزار می‌شود؛ استرالیا طی سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های سیاسی بسیاری داشته است. در حال حاضر «ملکولم تورنبل» نخست وزیر استرالیا است و اگر در انتخابات آتی رای نیاورد و فرد دیگری انتخاب شود، ششمین نخست وزیر این کشور از سال 2010 روی کار خواهد آمد.
«جرج برندیس» دادستان کل استرالیا پیش از این در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز هشدرا داده بود اگر در جلسات پارلمان لوایح مورد بحث تایید نشوند، انتخابات زودهنگام در تاریخ دوم جولای برگزار می‌شود.