نگرانی آلمان نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

تاریخ ثبت خبر :6/19/2016

نگرانی آلمان نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

 بخش‌های اقتصادی آلمان در آستانه برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا درباره عواقب فاجعه بار خروج انگلیس از اتحادیه برای اقتصاد کشورشان هشدار دادند.

نشریه فوکوس آلمان نوشت، در آستانه برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 23 ژوئن ( سوم تیرماه) اقتصاد آلمان هشدارهای شدیتری درباره عواقب خروج احتمالی انگلیس از این اتحادیه می دهد.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان" (BDI) اولریش گریلو"، در این باره به روزنامه راینیشن پست گفت: ما اروپاییان تنها به صورت مشترک می توانیم در دنیا موفق باشیم؛ در غیر این صورت ما غرق در باتلاق بی اهمیتی می شویم.

گریلو همچنین تصریح کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عواقب قابل توجهی برای شرکت ها در انگلیس و در اتحادیه اروپا دارد. خروج انگلیس می تواند ناامنی قانونی بالایی برای اقتصاد را به دنبال داشته باشد که مستقیما شرکت های آلمانی را تحت تاثیر شدیدی قرار می دهد.

همچنین از منظر اتاق بازرگانی آلمان (DIHK) خروج انگلیس تمام اقتصاد اروپا را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

"مارتین وانزلبن"، مدیر اتاق بازرگانی آلمان در این باره گفت: سالانه اقتصاد آلمان کالاهایی به ارزش تقریبا 90 میلیارد یورو به انگلیس تحویل می دهد. حدود 750 هزار شغل در این کشور به این واردات مرتبط است. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به این روابط آسیب می رساند.

یک نظر سنجی اتاق بازرگانی آلمان-انگلیس نشان می دهد که بیش از نیمی از شرکت های آلمانی در سایه خروج انگلیس تجارتهایشان کاهش می یابد. انگلیس بزرگترین سرمایه گذار مستقیم در آلمان است. بیش از 200 هزار نفر در آلمان در شرکت های انگلیسی کار می کنند.

 

به گفته "وانزلبن"، خروج انگلیس سرمایه گذاری این کشور در آلمان را به شدت دشوار می کند.

به اعتقاد انجمن فدرال عمده فروشی، تجارت خارجی، خدمات آلمان (BGA) خروج انگلیس تمام اتحادیه اروپا را به خطر می اندازد.

به گفته "آنتون بورنر"، رئیس (BGA) اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود نیروهای گریز از مرکز ایجاد شده و کشورهای دیگر هم می خواهند این نمونه را دنبال کنند. این وضعیت شروع انحلال اتحادیه اروپا خواهد بود.

البته بورنر اعتقاد دارد که انگلیس در همه پرسی روز پنج شنبه به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهد داد. با این وجود اتحادیه اروپا باید بعد از این رای گیری از نو تنظیم شود. ما باید به کشورها یک هویت ملی بدهیم در حالی که اروپا تها به چیزهایی اهمیت می دهد که در قرن بیست و یکم به آن ها نیاز دارد که عبارتند از یک سیاست دفاعی مشترک، سیستم های حقوقی واحد و اصلاحات آموزشی. اگر ما می خواهیم اتحادیه اروپا را نجات دهیم باید ترتیبی دهیم که بروکسل به مسائل بزرگ و نه مسائل جزئی اهمیت دهد.

 صنعت مهمان نوازی در آلمان هم با نگرانی به برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می نگرد.

"اینگرید هارتگز "، مدیر عامل انجمن هتل ها و مهمانخانه های آلمان (Dehoga), در این باره اظهار داشت: خروج انگلیس هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا وخیم و فاجعه بار خواهد بود.

رئیس انجمن فدرال صنعت گردشگری آلمان هم در گفتگو با این روزنامه آلمانی اظهار داشت: در کوتاه مدت خروج انگلیس یک پیام منفی به پایداری تمام اتحادیه اروپا و تاثیرات بی ثبات کننده ای بر تمام مناطق این اتحادیه خواهد داشت.