وقتی ایران انحصار آلمان را می شکند

تاریخ ثبت خبر :5/21/2016

امیرعلی حمیدیه امروز در نشست خبری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: اولین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.
وی گفت: جشنواره علوم و فناوری سلول‌های بنیادی طی سه روز با حضور برترین‌ها و فعال‌ترین‌ها در این حوزه برگزار خواهد شد.
به گفته حمیدیه، در این کنگره ۱۶ کارگاه آموزشی با حضور ۱۷۰ محقق، دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دیروز به مدت سه روز در قالب این جشنواره آغاز به کار کرده است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی افزود: در این جشنواره ۱۲ مدعو خارجی خواهیم داشت که قرار است سخنرانی داشته باشند، همچنین ۱۱ ایرانی مقیم خارج از کشور که در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت داشته‌اند نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.
حمیدیه با بیان اینکه ۲۸۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۴۰ مقاله در قالب پوستر، ۳۰ مقاله ایرانی و ۵ مقاله خارجی از کشورهای همسایه همچون پاکستان، تاجیکستان و عراق پذیرفته شده است.
وی با اشاره به کنگره‌ای که در قالب این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: در کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، آخرین یافته‌های علمی در ۴ محور اصلی در اختیار محققان و پزشکان قرار خواهد گرفت.

حمیدیه با اشاره به محورهای این کنگره بین‌المللی گفت: بخش بالینی، بحث‌های علوم‌ پایه، مباحث اخلاقی و قوانین و مقررات در تولید و مطالعات بالینی و مطالعات صورت گرفته در بخش تولید از محورهای این کنگره بین‌المللی به شمار می‌روند.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی اظهار داشت: در این کنگره ۱۴ سخنران خارجی از افراد برجسته کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، هلند، انگلیس حضور خواهند داشت. همچنین ۲۲ سخنران داخلی و ۱۱ ایرانی خارج از کشور نیز قرار است به ایراد سخنرانی بپردازند.

وی در خصوص نمایشگاه و فن‌بازار این جشنواره اظهار کرد: نمایشگاه و فن‌بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با هدف حضور فعالان این حوزه اعم از مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تولیدکنندگان، شرکت‌های دارویی، بانک‌های سلولی و بافتی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات و صاحبان سرمایه با هدف معرفی دستاوردها و تعاملات بین صاحبان ایده و تولیدکنندگان در این حوزه برگزار می‌شود.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گفته دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی، قرار است ۵۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی در این نمایشگاه حضور یابند.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی با بیان اینکه بخش دانش‌آموزی نیز در این جشنواره فعال است، گفت: این بخش با هدف ترویج مفاهیم و تقویت توان علمی دانش‌آموزان در حیطه دانش زیست‌شناسی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین ایجاد شبکه دانش‌آموزی تشکیل شده است.
به گفته وی، بنا داریم از برگزیدگان اولین المپیاد ملی دانش‌آموزی نیز در این جشنواره تقدیر کنیم.
حمیدیه با اشاره به اولین المپیاد دانش‌آموزی طراحی شده در معاونت علمی گفت: اولین دوره این المپیاد برگزار و از اهمیت خاصی برخوردار شد به طوری که بعد از آن در اولویت‌ آموزش و پرورش قرار گرفته است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌ سلول‌های بنیادی با بیان اینکه جایزه ملی سلول‌های بنیادی را برای اولین‌بار در کشور طراحی کرده‌ایم، گفت: بنا داریم این جایزه را به افراد زیر ۳۵ سال، اساتید جوان دانشگاه‌ها یا دانشجویان دکترا اعطا کنیم.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گفته وی، این جایزه به فعالان در سه حوزه ایده برتر، مقاله برتر و پایان‌نامه برتر اعطا خواهد شد.
حمیدیه با اشاره به کانون اندیشه و نوآوری گفت: این کانون که تاکنون در آن بیش از ۶۰۰ نفر از اساتید و دانشجویان دکترا و فوق‌دکترا مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور و همچنین دانشگاه‌های معتبر آمریکا، اروپا و ... عضو مجازی هستند از مخاطبان اصلی این همایش به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر ایرانی مقیم خارج از کشور عضو کانون اندیشه و نوآوری هستند، گفت: از این تعداد ۱۲ نفر از اساتید خارج از کشور قرار است در یک نشست هم‌اندیشی در قالب جشنواره سلول‌های بنیادی شرکت کنند؛ این نشست با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و وزیر بهداشت برگزار خواهد شد.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

حمیدیه با اشاره به محصولات تولید شده در حوزه سلول‌های بنیادی گفت: شرکت‌ها باید بر اساس استانداردهای سازمان غذا و دارو محصولات خود در حوزه سلول‌های بنیادی را تولید کنند. اکنون ۱۳ محصول از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان به سازمان غذا و دارو برای ارزیابی ارائه شده که اگر مورد تایید قرار بگیرد، وارد بازار می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای محققان کشور در حوزه سلول‌های بنیادی گفت: در حال حاضر دستگاه جداسازی سلول‌ها که دانش فنی آن تنها در اختیار کشور آلمان است، توسط محققان ایرانی ساخته شده است. این دستگاه با همکاری دانشگاه شریف، بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشگاه تربیت مدرس ساخته شده است.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"