افزایش درخواست چینی ها برای سرمایه گذاری در کبک

تاریخ ثبت خبر :5/15/2016

برنامه سرمایه گذاری کبک یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی کانادا است و می توان گفت تنها برنامه سرمایه گذاری برای مهاجرت به کاناداست  که قابل اطمینان است و می توان روی ان حساب کرد. پذیرش در این برنامه به شیوه سهمیه بندی است که به شرکت های معتبر سرمایه گذاری معتمد دولت کبک و به طبع آن به وکلای معتبر کبکی تعلق می گیرد. امسال دولت کبک  1900 پرونده در این برنامه را از خرداد ماه قبول می کند که 1330 سهیمه آن مربوط به چین است و بقیه به دیگر کشورهای دنیا داده می شود.

همیشه شنیده ایم که بالاترین آمار مهاجرین از طریق برنامه های سرمایه گذاری و علی الخصوص برنامه سرمایه گذاری کبک مختص به چینی هاست. طوری که دولت کبک همه ساله بیش از سه چهارم سهمیه سالانه خود را به چینی ها اختصاص می دهد. حال سوال اینجاست که چرا چینی ها اینقدر علاقمند برنامه سرمایه گذاری کبک می باشند؟

در سالهای گذشته برنامه های سرمایه گذاری متعددی  توسط کشورهایی مانند کانادا و آمریکا و استرالیا و انگلستان ایجاد شده که ارزانترین روش؛ برنامه سرمایه گذاری کبک با 220 هزار دلار کاناداست می باشد. برنامه سرمایه گذاری آمریکا بیش از 500 هزار دلار، برنامه استرالیا 800 هزار دلار و انگلستان بیش از 2 میلیون پوند هزینه دارد.

سرمایه گذاران چینی عمده مشتریان خرید ملک در کانادا مخصوصا در تورنتو و ونکوور هستند، اما این افراد کوتاه قد، بلند پرواز از قیمت ناچیز ملک در استان کبک باخبر اند و در حال خرید در استان کبک با آورده کمتر و خرید سهم زمین بیشتر هستند. برنامه سرمایه گذاری کبک این راه را برای آنان هموارتر کرده است. ماه گذشته گزارشی را نشنال بانک از سرمایه گذاری چینی ها در بازار مسکن کانادا ارائه داد.این گزارش حکایت از سرمایه گذاری 38 میلیارد دلاری در بازار مسکن ونکوور و تورنتو و مونترال طی سال 2015 دارد که یک سوم از آن از سوی سرمایه گذاران چینی پرداخت شده است .75درصد این سرمایه گذاران از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک وارد کانادا شده و مقیم شده اند.
همانطور که می دانید جمعیت چین باعث ایجاد رقابتی شدید بین نوجوانان جهت ورود به تمام مقاطع تحصیلی است.از طرفی طیف وسیعی از فرزندان این سرمایه گذاران چینی را می بینید که در دانشگاه های مونترال مشغول به تحصیل اند زیرا سرمایه گذاران کبکی بعد از قبولی در مصاحبه و پرداخت هزینه سرمایه گذاری مفتخر به دریافت CSQ می شوند که به منزله نامه تاییدیه دولت کبک است، با این برگه شما از مزایای زیادی از جمله  تحصیل و بورس در کبک برخوردار می شوید، کاری که در دیگر استانهای کانادا به این شکل وجود ندارد.