دعوت به روزه‌داری در دانشگاه کانادا

تاریخ ثبت خبر :7/3/2016

دانشجویان انجمن اسلامی دانشگاه مموریال در شهر سنت جان بزرگترین شهر ایالت نیوبرانزویک واقع در کانادا، از مردم دعوت کرده‌اند که با شرکت در ماه مبارک رمضان و روزه‌داری، به مدت یک روز از خوردن و آشامیدن دست بکشند.
 
برپایه این گزارش به نقل از cbc.ca، دانشجویان انجمن اسلامی، دومین مراسم سالانه روزه‌داری غیرمسلمانان با نام مستعار فستون را فردا، روز دوشنبه برگزار می‌کنند و از غیرمسلمانان دعوت کرده اند تا با روزه‌داری در کنار مسلمانان، در مراسم افطاری آنان را همراهی کرده و غذاهای حلال را با آن‌ها شریک شوند.
 "خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"
به گفته احمد خاور، دبیر انجمن اسلامی، این یک پیشنهاد است اما اگر دانشجویان غیرمسلمان روزه‌داری را تجربه کنند،هدف رمضان و آرمان ارزشمند آن را بهتر درک خواهند کرد.
 
احمد خاور در این باره می‌گوید: انگیزه اصلی ما درک رنج و سختی نیازمندان و فقرا است. در عین حال سعی داریم با روزه‌داری به خداوند نزدیک شده و از لاک خودخواهی و خودبینی خارج شویم.
 
خاور در ادامه می‌گوید: رمضان گاهی توسط مردمی که روزه نیستند به درستی درک نشده و سوءتعبیراتی در پی دارد. به همین دلیل شرکت در روزه‌داری به اعضای جامعه کمک می‌کند که درباره هدف والای رمضان آگاه شوند.
 
 "خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"
مراسم شام خیریه
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مموریال روز دوشنبه همچنین مراسم شامی برای جمع‌آوری اعانه و کمک به نفع خانواده‌های نیازمندان  برگزار می‌کند.
 
دانشجویان قبض‌های 60 دلاری را به فروش می‌رسانند که این مقدار پول می‌تواند غذای یک ماه یک خانواده را تامین کند. انجمن اسلامی همچنین با امداد اسلامی کانادا همکاری می‌کند تا به جمع آوری کمک‌های مالی برای مستمندان بپردازد.
 "خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"
مراسم افطاری دانشجویان انجمن اسلامی با ایراد سخنرانی در ساعت 8 در ساختمان مهندسی دراتاق 2006 آغاز شده و افطاری در ساعت 9 داده می‌شود.