دولت جدید کانادا و نشانه های بهبود در وضعیت مهاجرت و مهاجران

تاریخ ثبت خبر :3/27/2016

تغییر دولت کانادا خبری بود که اکثریت شهروندان کانادایی را خوشحال کرد. این خبر به ویژه موجبات خرسندی مهاجران فعلی و ساکن کانادا را فراهم کرد, چون دولت محافظه کار قبلی با وضع قوانین عجیبی تا مرز ابطال امتیاز شهروندی مهاجرانی که ساکن و شهروند قانونی کانادا هستند پیش رفته بود. انتظار می رود که دولت جدید لیبرال با رهبری ترودوی جوان به تمام قوانین غیر عادلانه و بعضا نژاد پرستانه تصویب شده در ۱۰ سال حکومت دولت آقای هارپر محافظه کار خاتمه دهد.

تغییرات سیاسی جدید کانادا در کل شرایط را برای ایرانیان، چه مقیم کانادا و چه متقاضیان مهاجرت به کانادا بهبود خواهد داد. آقای جاستین تردو، نخست وزیر جدید کانادا پس از پیروزی انتخاباتی صحبت از بهبود روابط با ایران و بازگشایی سفارت کانادا در تهران را کرده است. در چند سال گذشته، تحریمهای بانکی و تجاری و عدم ارتباطات سفارت خانه ای دو کشور ایران و کانادا دشواری هایی را برای ایرانیان مقیم و سیتیزن کانادا به وجود آورده بود.

اما در این میان به نظر می رسد این تغییرات بیش از هر کسی به نفع متقاضیان مهاجرت کانادا باشد. در دوره دولت محافظه کار هارپر سال به سال شرایط تمام روشهای مهاجرت کانادا دشوارتر می شد. محدود کردن ظرفیت پذیرش, درخواست برای مدارک زبان با نمرات بسیار بالا, مردودی پرونده های واجد شرایط, عدم صدور مجوز برای انتقال وجوه سرمایه گذاری برای متقاضیان روشهای مهاجرت بیزنسی فقط چند مورد از مشکلات متقاضیان مهاجرت به کانادا در دوره حکومت دولت قبلی کانادا بود. پیشبینی ها حاکی از این است که با انتخاب آقای جان مکالم "John McCallum" به عنوان وزیر مهاجرت جدید کانادا, شرایط مهاجرت از قبل بهتر خواهد شد, چراکه وزیر جدید سابقه طولانی مبارزه با سیاستهای مهاجرتی دولت سابق کانادا را در رزومه خود دارد.