قطع رابطه با ایران زیان بار بود

تاریخ ثبت خبر :4/6/2016

وزیرامورخارجه کانادا با بیان این که قطع رابطه اتاوا با تهران برای کانادا، ایران وامنیت بین المللی هیچ نتیجه ای نداشته است، تاکید کرد : چنین تصمیمی عواقب زیانباری برای کانادا در بر داشته است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گزارش ایرنا 'استفان دیون' وزیر امور خارجه دولت جدید کانادا تصریح کرد: تصمیم سال 2012 کشورش به قطع روابط دیپلماتیک با تهران نه تنها بی ثمر بلکه زیان آور بوده است و به همین دلیل دولت لیبرال جاستین ترودو نخست وزیر جدید این کشور مصمم به برقراری دو باره روابط با ایران است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

دیون افزود : تصمیم کانادا به قطع روابط با ایران نتایج مثبتی برای هیچکس، نه برای کانادایی ها ، نه مردم ایران و نه امنیت جهانی در پی نداشت.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی تصریح کرد: دولت تازه کانادا به رهبری جاستین ترودو مصمم به ترمیم خسارات گذشته و پایان بخشیدن به سیاست های مبتنی بر قطع رابطه از سوی دولت گذشته این کشور است. وی بااشاره به اینکه کانادا باید امروز به سوی ایران باز گردد تا بتواند نقش مفیدی درمنطقه وجهان بازی کند، افزود: کانادا درعین حال درمورد امنیت سفارت خانه های خود درتهران و سایر نقاط جهان هوشیاری های لازم را به خرج خواهد داد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

دولت جدید کانادا در ژانویه امسال بلافاصله پس از روی کار آمدن جاستین ترودو اعلام کرد که بزودی همه تحریم های این کشورعلیه ایران را لغو خواهد کرد و به برقراری کامل روابط دیپلماتیک با تهران روی خواهد آورد.