مذاكرات برقراری خطوط هوایی میان ایران و كانادا بزودی در مونترال

تاریخ ثبت خبر :5/3/2016

مقامات ایرانی و كانادایی پس از دیدار دوجانبه در نیویورك، بزودی در مونترال برای برقراری خطوط هوایی میان دو كشور با یكدیگر مذاكره می كنند.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گزارش ایرنا، این تارنمای كانادایی نوشت: مقامات ایرانی پس از دیدار دوجانبه در نیویورك، در مونترال و مقر سازمان بین المللی هوانوردی كشوری (ایكائو) كه هر دو كشور در آن نمایندگی دارند، به طور مستقیم با یكدیگر مذاكره می كنند.
بر پایه این گزارش، نمایندگان ایران و كانادا برای مذاكره در مورد امضای تفاهم نامه برقراری خطوط هوایی میان دو كشور تلاش می كنند.
تارنمای رادیو كانادا به نقل از یك منبع نزدیك به این مذاكرات اعلام كرد: سازمان هواپیمایی كشوری ایران در اوایل سال جاری میلادی درخواست خود را در این زمینه ارائه كرده است. از آن زمان مذاكرات به شكل مطلوبی پیشرفته و دیدار مسئولان در مقر سازمان هوانوردی غیرنظامی بین المللی به زودی صورت خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه در نشستی مطبوعاتی در تهران، اعلام كرد: نخستین دیدار مسئولان ایرانی و كانادایی در نیویورك صورت گرفته است.
رادیو كانادا افزود: مكان دقیق این دیدار در نیویورك مشخص نیست اما دو كشور در مقر سازمان ملل در همین شهر نمایندگی دارند.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

سخنگوی وزارت امور خارجه كانادا نیز در مورد اظهارنظر همتای ایرانی خود، بدون اشاره به جزئیات بیشتر، مذاكرات صورت گرفته میان نمایندگان ایران و كانادا را تایید كرد.
به گزارش ایرنا، استفان دیون وزیر امور خارجه كانادا جمعه گذشته در مصاحبه با رادیو كانادا، عنوان كرد: مسئولان ایرانی و كانادایی به منظور ازسرگیری تدریجی روابط دیپلماتیك، دیدارهایی داشته اند.
دیون بدون اشاره به محل دیدارها، گفت: ازسرگیری روابط دیپلماتیك مرحله به مرحله صورت می گیرد.
بر پایه این گزارش، این دیدارها نخستین موارد از سال 2012 میلادی و پس از بسته شدن سفارت كانادا در تهران محسوب می شود. از آن زمان تا كنون، ایران در مورد چارچوب برنامه هسته ای خود با جامعه جهانی به توافق رسیده و بخش قابل توجهی از تحریم ها علیه این كشور، برداشته شده است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

رادیو كانادا افزود: شركت طراحی و ساخت ترابری هوایی و ریلی بمباردیه كانادا آشكارا اعلام كرده كه بازگشایی سفارت این كشور در تهران به فروش هواپیماها و قطارهایش به ایران كمك خواهد كرد.