نشانه ای دیگر از حضور وایکینگ ها در کانادا کشف شد

تاریخ ثبت خبر :4/6/2016

دانشمندان روز گذشته خبر از کشف نشانه های احتمالی از زندگی وایکینگ ها در آمریکای شمالی دادند و قرار است جزییات این اکتشاف در برنامه ای مستند به نام "اکتشاف وایکینگ ها" از مجموعه مستندهای NOVA پخش شود. این نشانه ها با استفاده از ماهواره و از فضا شناسایی شده اند و باستان شناسان با استناد به این نشانه ها که چندی پیش در اختیارشان قرار گرفته متوجه حضور احتمالی وایکینگ ها در آمریکای شمالی شده اند. البته هنوز محل دقیق پیدا کردن این سرنخ ها اعلام نشده است، ولی گمان می رود جایی در جنوب منطقه نیو فاوندلند در کشور کانادا باشد. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

تبلیغات قسمت تازه از مستند NOVA در حال حاضر از شبکه PBS پخش می شود و نگاهی مختصر به حال و هوای این قسمت از این برنامه دارد. اما ماجرای کشف این نشانه ها از جایی آغاز شد که محققان سرنخ هایی از سازه هایی که به دست انسان ساخته شده بودند را پیدا کردند. بر همین اساس، سارا پارکاک که از اعضای تیم باستان شناسان بود موفق به یافتن محلی شد که اکنون گمان می رود دومین سکونت گاه در آمریکای شمالی باشد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گفته سخنگوی این تیم، اگرچه در این محل نشانه هایی پیدا شده، اما تشخیص چنین نشانه هایی توسط افراد غیر متخصص آسان نخواهد بود. الگوی رشد گیاهان در این منطقه نشان می دهد که سازه هایی چوبی و قدیمی در این محل وجود داشته که به دست انسان ساخته شده بوده اند. افزون بر این، پیداکردن منبعی از فلزها در این منطقه نیز نشانگر حضور انسان ها و ذخیره سازی آهن آلات است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

از این جالب تر، محققان اجاق بسیار قدیمی را نیز پیدا کرده اند که به احتمال زیاد برای ساخت ابزار آلات فلزی به کار می رفته است. محققان همچنان سرگرم کاوش در این منطقه هستند تا بتوانند حضور وایکینگ ها در آنجا را اثبات کنند و اگر این موضوع تایید شود، کشف بزرگی رقم خواهد خورد، چرا که پس از کشف نخستین نشانه ها از وایکینگ ها در دهه 1960 میلادی، این دومین بار است که سکونت گاه منصوب به وایکینگ ها در این قاره یافت می شود.