گردن زدن دومین گروگان کانادایی

تاریخ ثبت خبر :6/13/2016

تروریست های گروه ابوسیاف که خود را از هم پیمانان داعش معرفی میکند روز دوشنبه یکی دیگر از گروگان های کانادایی خود را در 'سولو' در جنوب فیلیپین پس از پایان مهلت دریافت باج درخواستی به قتل رساندند.
به گزارش نامه نیوز، گروه تروریستی ابوسیاف به عنوان همپیمان داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز سر 'جان ریدسدل' 68 ساله یکی دیگر از گردشگران کانادایی را که سال گذشته برای گردش و تعطیلات به فیلیپین رفته بود به روش داعش قطع کرد.
وی شهریور ماه سال گذشته به همراه سه نفر دیگر توسط این گروه به گروگان گرفته شد.

بیش از 40 روز پس از آنکه ابوسیاف این گروگان کانادایی را به دلیل نپرداختن باج درخواستی به قتل رساند، 'ابو رامی' سخنگوی ابوسیاف روز دوشنبه به 'اینکوویرر' فیلیپین، گفت که 'رابرت هال' دیگر گروگان کانادایی را کشته است.
وی گفت که جنازه این کانادایی روز دوشنبه جایی در شهر 'جولو' رها شده است.

گروه ابوسیاف بار دیگر خواستار باج برای آزادی 'کجارتان سکینگتاد' گروگان نروژی و یک فیلیپینی خود شد.
ابوسیاف 27 اردیبهشت خواستار حدود 13 میلیون دلار باج برای آزادی گروگان های کانادایی و نروژی شد و تهدید کرد در صورت دریافت نکردن این باج تا 24 خرداد، سر یک گروگان خود را قطع می کند.
'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا پس از اعلام خبر کشته شدن نخستین شهروند این کشور توسط گروه تروریستی ابوسیاف تاکید کرد با آدم ربایان مذاکره نمی کند.

وی در مورد قتل دومین گروگان ابوسیاف تاکنون اظهار نظر نکرده است.
ابوسیاف هفته گذشته چهار گروگان مالزیایی خود را آزاد کرد و دولت تاکید کرد باجی برای آزادی این گروگان ها پرداخت نکرده است. این گروه تروریستی طی دو ماه گذشته نیز در دو نوبت 14 گروگان اندونزیایی را آزاد کرد و جاکارتا نیز اعلام کرد به گروگان گیران باج نداده است.

این گروه را 'عبدوراجاک جانجالانی' سال 1989 با هدف پل زدن بر شکاف بین جبهه ملی آزادیبخش مورو MNLF به رهبری 'نور میسواری' و جبهه آزادیبخش اسلامی مورو به رهبری 'هاشم سلامت' سازماندهی کرد.

با مرگ جانجالانی در سال 1998 میلادی و جانشینی 'قذافی ابوبکر جانجالانی' گروه ابوسیاف به یک باند تبهکار تبدیل شد که به فعالیت های مجرمانه ای چون گروگان گرفتن گردشگران برای باج گیری، قاچاق و اعمال خشونت آمیز روی آورد.
این گروه اکنون با داعش همپیمان شده و گروهی از حامیان داعش در جنوب فیلیپین و محل اختفای این تروریست ها آموزش دیده اند.