آنتالیا نگین توریستی کشور ترکیه

تاریخ ثبت خبر :9/28/2016

    

"آنتالیا" شهری ساحلی است که در منطقه مدیترانه و غرب ترکیه واقع شده ، این شهر دارای تابستان‌های گرم و طولانی است.

در زمستان بارندگی بسیار نادر و باران‌های سیل‌آسا بیشتر در فصل پاییز دیده شده‌ است، بطور متوسط در سال 300 روز آفتابی و 40 تا 50 روز بارانی بوده و میانگین دمای سالیانه حدود 18/7 درجه سانتیگراد است. 

این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد، دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد، در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود‌نمائی می‌کند، در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه "کاله‌ایچی" قرار دارد. 

بافت خاص منطقه که شامل خیابان‌های کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند. 

پلاژهای آنتالیا عبارتند از کنیاآلتی، لارا و کارپوزکالدیران، منطقه‌های بی‌داغلاری و ساکلی کنت، مختص ورزش‌های زمستانی‌اند، فرودگاه آنتالیا و فرودگاه بین‌المللی سابیحا گوکچن، تنها فرودگاه‌های آنتالیا هستند. 

پارک آبی و پارک دلفین‌ها (دلفین‌ها، شیرهای دریایی، وال‌های سفید) جاذبه‌های آنتالیا برای کودکان هستند. 


 خرابه‌های یونانی و رومی در سایت باستانی Perge 

این سایت باستانی در نزدیکی آنتالیا و در دشتی بین دو تپه در چهار کیلومتری رودخانه آکسو واقع شده ، یکی از مکان‌های تاریخی دیگری است که در ترکیه به خوبی محافظت شده و ارزش بازدید دارد. 


 آبشارهای دودن 

نهرها و رودهای منطقه آنتالیا در نهایت به دریای مدیترانه می‌ریزند و مناظر زیبایی همچون آبشارهای دودن را خلق می‌کنند. 


 کاله‌ایچی 

مرکز تاریخی شهر آنتالیا، کاله‌ایچی نام دارد، کاله‌ایچی به معنای "داخل قلعه" است و بخش اصلی شهر را تشکیل می‌دهد که با دیوارهای قدیمی شهر محاصره شده و در امتداد ساحل قرار دارد، موزه کاله‌ایچی، مناره ییولی و لنگرگاه قایق‌های تفریحی از جاهای دیدنی آن هستند. 

 دروازه هادریان 

دروازه هادریان یا هادریانوس یا اوچ کاپیلار (سه دروازه)، یک طاق نصرت است که به نام امپراتور رومی، هادریان، ساخته شد، طبق افسانه‌ها، بلقیس، ملکه سبا از زیر این طاق گذشته و در مسیر ملاقات با سلیمان نبی، روز خوبی را در کاخ آسپندوس گذرانده است. 

موزه آنتالیا 

کلکسیونی زیبا از سکه‌های قدیمی، مجسمه‌ها، کنده‌کاری‌ها، سنگ نوشته، آینه‌ها و غیره در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند، اگر به آنتالیا سفر کردید، بازدید از این موزه را فراموش نکنید. 

جاده آتاتورک 

این جاده که خیابان اصلی شهر است، به همه مکان‌های دیدنی آنتالیا نزدیک است و راه دارد، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها ، میدان‌ها و ادارات راهنمای توریستی، ساختمان‌های اداری و پارک‌های زیادی در این جاده وجود دارند. 

 لنگرگاه آنتالیا 

این لنگرگاه باستانی و طبیعی پیش از این آتالیا نامیده می‌شد، از این لنگرگاه تورهای تفریحی با قایق روزانه به سوی دریا روانه می‌شوند و آب‌های فیروزه‌ای آنتالیا را می‌گردند. 


پارک دلفین‌ها (دلفیناریوم) 

پارک دلفین‌ها بخشی از پارک آبی آنتالیا است و دلفین‌ها، فک‌ها و وال‌های سفید در این پارک نمایش می‌دهند، اگر خانواگی سفر می‌کنید، این جاذبه برای فرزندانتان مناسب است. 

غواصی 

در آنتالیا مراکز غواصی فراوانی وجود دارد و اگر یک غواص حرفه‌ای هستید و می‌خواهید دنیای زیر آب‌های فیروزه‌ای آنتالیا را کشف کنید، این فرصت را از دست ندهید.