ظرفیت‌های جهان اسلام می تواند تمام قد در برابر سیاست‌های تحمیلی قدرت‌ها بیایستد

تاریخ ثبت خبر :10/24/2016

ظرفیت‌های جهان اسلام می تواند تمام قد در برابر سیاست‌های تحمیلی قدرت‌ها بیایستد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر ترکیه گفت: اگر ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام با همکاری‌های کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گیرد هیچ قدرتی نمی‌تواند سیاست‌های خود را بر امت اسلامی تحمیل کند.
به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌رضا حاکان تکین سفیر ترکیه در تهران امروز (دوشنبه 3/8/95) با مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

پزشکیان در ابتدای این دیدار با اشاره به توسعه مناسبات دو کشور گفت: وجود اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی میان ایران و ترکیه نقش مهمی در گسترش همکاری‌های فیمابین دارد و می بایست از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک سطح روابط پارلمانی دو کشور افزایش یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با مهم ارزیابی کردن گسترش همکاری‌های ایران و ترکیه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی گفت: باید از ظرفیت‌های کشورهای اسلامی مانند ترکیه و ایران در جهت حفظ منافع امت اسلامی بیشتر بهره گرفت.

وی در همین راستا افزود: اگر ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام با همکاری‌های کشورهای اسلامی مورد استفاده قرار گیرد هیچ قدرتی نمی‌تواند سیاست‌های خود را بر امت اسلامی تحمیل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه هرگونه همکاری و گسترش مناسبات با ترکیه و سایر کشورهای اسلامی دارد.

در ادامه این دیدار سفیر ترکیه نیز با اشاره بر اهمیت تقویت روابط ترکیه و ایران گفت: ترکیه گسترش همکاری‌های همه جانبه و نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به ویژه تقویت روابط پارلمان‌های دو کشور را مورد تأکید قرار می دهد.

رضا حاکان تکین از موضع خوب جمهوری اسلامی ایران در خصوص کودتای ترکیه قدردانی کرد و گفت: روابط ترکیه و ایران بارها از آزمون های مختلف عبور کرده و یک بار دیگر از این آزمون سربلند بیرون آمد.

وی گفت: منافع ملی کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه ایجاب می کند این کشورها بر پایه دوستی و پیشینه تاریخی‌شان با یکدیگر همکاری نزدیک و همه‌جانبه داشته باشند.