همکاری ایران و آلمان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

از گشدشته آلمان در چندین پروژه در ایران حضور داشته و پس از لغو تحریم ها؛ آلمان بیش از پیش به بازار ایران نگاه دوخته است و شرکتهای آلمانی درباره بازگشت تحریمها نگرانی ندارند و در پی توسعه فعالیتهای خود در ایران هستند و مذاکرات بسیاری با شرکتهای آلمانی در بخش های حمل و نقل و فرودگاهی و ... صورت گرفته است و در حال حاضر همکاری خوبی بین ایران و آلمان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر ایجاد شده است و نمونه این همکاری در ساخت نیروگاه خورشیدی همدان است.
میکائیل کلور برشتولد، نماینده جمهوری فدرال آلمان در جمهوری اسلامی ایران: "افتتاح نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در همدان از اولین نتایج برجام است. نیروگاه خورشیدی همدان طرح بسیار خوبی است که توسط سرمایه گذاران عملیاتی شده است. تلاشهای بسیار خوبی بین ایران و آلمان صورت گرفته است. آلمان حمایت خود را از ایران در انرژی هسته ای انجام داده و امروز از کشورهایی است که همچنان از ایران حمایت می کند و خواستار همکاری در بخش اقتصادی فناوری مدرن و پیشرفته با ایران است. پس از اجرایی شدن برجام فرصت های خوبی در ایران ایجاد و نتایج آن قابل لمس است امروز جرات و آینده نگری شرکای ایرانی و آلمانی برای افتتاح نیروگاه خورشیدی نتیجه بخش شده و این سرمایه گذاری 15 میلیون یورویی به نوعی آینده نگری بود. خورشید منبع انرژی آینده است و با ایجاد 2 پروژه 14 مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان که امروز به ثمر نشست، ایران توانست اهدف خود در توسعه نیروگاه های خورشیدی را افزایش دهد. کشور آلمان در حوزه نیروگاه خورشیدی تولیدکنندگان خوبی دارد و از پیشگامان انرژی تجدیدپذیر است و در این زمینه شرکت های آلمانی در حال مطالعه هستند."
یادآور می شود: نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی خلیج فارس در همدان که اولین و بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور است که با حضور چیت پیان، وزیر نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس به دست رئیس جمهور بهره برداری شد. نیروگاه هفت مگاواتی خلیج فارس در زمینی به وسعت 10 هکتار در مجاورت بزرگراه همدان - ساوه و در مزارع احیایی از زمین های روستای قرخلر احداث شده که با شهر همدان 44 کیلومتر فاصله دارد.