اخبار کرونا در استرالیا

تاریخ ثبت خبر :3/17/2020

کروناویروس جدید یا COVID-19 یک بیماری تنفسی است که دارای علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد و تنگی نفس می باشد. این ویروس میتواند از سرماخوردگی تا بیماری های جدی متغیر باشد، همچنین قابلیت انتقال نیز دارد اما با رعایت بهداشت میتوان ازابتلا به آن جلوگیری کرد. این نوع ویروس برای اولین بار در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان چین گزارش شد و تا کنون به بیشتر کشورهای دنیا سرایت کرده است.

 

درحال حاضر استرالیا دارای مبتلایان گسترده ای نیست، به طوری که تا تاریخ 17 مارس 2020 تنها 375 مورد ابتلا به COVID-19 تایید شده است. از این تعداد 170 نفر از ولز جدید جنوبی، 71 نفر ویکتوریا، 68 نفر کویینزلند و تعداد کمی هم در غرب و جنوب استرالیا می باشند؛ از مجموع تعداد مبتلایان 5 مورد درگذشتند.

انجمن پزشکی استرالیا هشدار داد که مشاوره نامناسب باعث شده تا مردم برای زمان زمان آزمایش گیج و پریشان شوند. وزیر بهداشت فدرال استرالیا، Greg Hunt اظهار داشت که استرالیا با کمبود کیت های تشخیص بیماری مواجه است اما برای اصلاح آزمایشات خود در تلاش می باشد و دولت تجهیزات اضافی و درنتیجه تسریع فرآیند جدید آزمایشها را در نظر دارد.

در تاریخ 25 ژانویه 2020، اولین مورد ابتلا به بیماری کرونا دراسترالیا ثبت شد، این فرد یک شهروند چینی بود که از شهر گوانگژو چین وارد استرالیا شده بود و اولین مورد فوت بر اثر این بیماری، یک مرد 78 ساله که به ژاپن سفر داشته در تاریخ 22 فوریه بوده است.  

 

از آنجا که در بین مبتلایان اولیه ویروس کرونا در استرالیا دومورد از افراد ایرانی نیزحضور داشتند، درنتیجه دولت استرالیا از ایرانیان خواست تا از سفر به این کشور خودداری کنند. البته افرادی که ویزای استرالیا را دریافت کرده اند میتوانند پس از خروج از ایران به مدت دوهفته در یک کشور سوم اقامت و سپس وارد استرالیا شوند.  

همچنین استرالیا در پی شیوع ویروس و برای پیشگیری از همه گیر شدن آن، اقدام به تعطیلی مدارس (در برخی شهرها)، جلوگیری از ورود کشتی های تفریحی و ممنوعیت برگزاری اجتماعات غیر ضروری کرد. نخست وزیر استرالیا در مصاحبه ای هشدار داده که ممکن است در روزهای آینده محدودیت های بیشتری در سطح شهرها به اجرا گذاشته شود.