با الهام از طب چینی باتری‌های تجدید‌پذیر در استرالیا تولید شد

تاریخ ثبت خبر :4/27/2016

دانشمندان استرالیایی از دانشگاه "گریفیث" با الهام از طب چینی قرن شانزدهم در جهت بهبود عملکرد باتری‌ها به طبیعت روی آورده‌اند.
 طب چینی با الهام از طب چینی  باتری‌های تجدید‌پذیر تولید شد
به این مطلب امتیاز دهید100%0%
به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از ایسنا، استاد "ادی شانجینگ ژانگ" و تیمش یک منبع طبیعی را کشف کرده‌اند که نه تنها آلودگی در ساخت باتری‌های لیتیوم یون و باتری‌های لیتیوم سولفور را کاهش می‌دهد، بلکه عملکرد کلی و تجدید‌پذیری آنها را نیز بهبود می‌بخشد.
 
این دانشمندان می‌گویند که این کشف می‌تواند نسل جدیدی از باتری‌ها را با استفاده از تولید برق تجدیدپذیر نیرودهی کند.
 
پروفسور "ژانگ" که در مدرسه محیط زیست و مرکز محیط زیست و انرژی "پاک گریفیث" کار می‌کند، بر این باور است که رویای مادام‌العمر او به توسعه فناوری‌های جدید منجر شده که جهان را تغییر داده و در حال حاضر، پس از 20 سال تحقیق او سهم دیگری از اکتشافات را در زمینه علم به خود اختصاص داده است.
 
وی افزود: در این قرن سه مسئله مهم برای اکتشاف وجود دارد. محیط زیست، انرژی و سلامت که من در دو زمینه از این سه مهم فعالیت می‌کنم. باتری‌ها زندگی امروزی ما را بهبود می‌بخشند، اما ما باید با کاهش استفاده از مواد ناپایدار و کاهش تولید ضایعات سمی در فرآیند تولید، به مسائل زیست محیطی توجه کنیم.
 
این تیم موفق به شناسایی صمغ عربی یا آکاسیا شده‌اند. صمغ عربی که از درختی به نام صمغ سنگالی از شمال شرقی آفریقا به دست می‌آید، سفید رنگ و محلول در آب بوده و عمدتاً شامل هیدرات‌های کربن است. صمغ عربی یا صمغ آکاسیا صمغی طبیعی است که از دو گونه آکاسیا به نام‌های Acasia senegal،Acasia seyal استخراج می‌شود.
 
از صمغ عربی در صنایع غذایی به عنوان "پایدارکننده" و در صنعت چاپ به عنوان روان‌کننده در انواع خاصی از جوهر برای چاپ استفاده می‌شود.
 
در این میان استفاده از صمغ آکاسیا، در فرآیند تولید باتری‌ها، سبب حذف محلول‌های سمی و صرفه جویی در میلیون‌ها دلار هزینه تجهیزات بازیافت شده و همچنین عملکرد کلی باتری لیتیوم گوگرد را تا 500 درصد در مقایسه با باتری‌های لیتیوم یون معمولی افزایش می‌دهد.
 
این استراتژی ساخت همچنین می‌تواند در سیستم‌های باتری قابل شارژ دیگر مانند باتری‌های لیتیوم هوا و باتری‌های سدیم یون نیز استفاده شود.