برترین‌های پهنای باند اینترنت در جهان

تاریخ ثبت خبر :4/17/2016

به هر حال جدیدترین آمار نشان می‌دهد با وجودی که استرالیا از متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت جهانی(۱۷.۹مگابیت بر ثانیه) و همچنین متوسط سرعت اینترنت جهانی (۳.۶ مگابیت بر ثانیه) جلوتر است ولی همچنان از برخی کشورهای توسعه یافته جهان، عقب مانده و باید برای رسیدن به صدر جدول تلاش بیشتری داشته باشد. 

طبق این گزارش، تعداد استرالیایی‌هایی که در سال ۲۰۱۳-۲۰۱۲ به اینترنت پرسرعت با پهنای باند مناسب دسترسی پیدا کرده‌اند به ۷.۳ میلیون نفر رسیده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ روندی افزایشی نشان می‌دهد ولی ۴ کشور برتر جهان از نظر متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت، همچنان آسیایی هستند.

در حال حاضر هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور پرسرعت‌ترین پهنای باند جهان را در اختیار دارند و تایوان هم در رتبه هشتم قرار دارد. به این ترتیب حدود نیمی از کشورهایی که در جمع پرسرعت‌ترین پهنای باند اینترنت در جهان دیده می‌شوند، در ردیف کشورهای آسیایی قرار دارند. 

هرچند سال ۲۰۱۳ برای اندونزی چندان خوشایند نبود و تنها کشور آسیایی محسوب می‌شود که روندی نزولی در سرعت پهنای باند و رده بندی جدول مربوط به آن داشته است. کاهش ۳۰ درصدی سرعت پهنای باند اینترنت این کشور، متوسط سرعت آن را به ۹.۷ مگابیت بر ثانیه رسانده است و همین امر باعث شد تا اندونزی از جمع ۱۰۰ کشور جدول بیرون بیاید و به جایگاه صد و پانزدهم نقل مکان کند.

هندوستان نیز تنها بازار بزرگ و عمده آسیایی است که با متوسط حداکثر سرعت اتصال به اینترنت ۹ مگابیت بر ثانیه پس از اندونزی قرار گرفته است و البته چین نیز با متوسط سرعت ۱۱.۳ مگابیت بر ثانیه نتوانسته در این زمینه جایگاه چندان مناسبی به دست آورد.

Hamadoun Toure دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات معتقد است تقریباً همه بازارهای عمده آسیا تحت‌الشعاع این سرعت مناسب اینترنت و پهنای باند قرار گرفته‌اند و همین امر وضع بازارها را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۲ درصد بهبود بخشیده و ارتقا داده است.

وی معتقد است تمرکز بر سرعت بالای اینترنت در آسیا تأثیرات مثبت فراوانی در اقتصاد این قاره داشته است طوری که گاه برخی امور کاملاً زیر و رو شده‌اند. در حال حاضر اینترنت و بویژه پهنای باند، نقشی کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند و باید حتی در کشورهای فقیر در اولویت قرار گیرد چرا که مطمئناً با این کار می‌توان به رونق اقتصادی چنین مناطقی کمک کرد.