تویوتا فعالیت تولیدی خود در استرالیا را متوقف کرد

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

تویوتا موتور پروسه تعطیلی فعالیت تولید خودرو در استرالیا را از ماه اوت 2017 پیش از اینکه آخرین خودرو در سوم اکتبر از خط تولید خارج شود، آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، تویوتا در فوریه سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود فعالیتهایش در استرالیا را به دلیل ضرر ناشی از قوی شدن ارزش دلار استرالیا و اقتصادی نبودن تولید در این کشور تعطیل خواهد کرد.
این خودروساز ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرد تویوتای استرالیا اعلام کرده است سوم اکتبر سال ۲۰۱۷ آخرین روز تولید خودرو در کارخانه آلتونا خواهد بود. در راستای پروسه تعطیلی، این کارخانه ساخت خودروهای Aurion را در اوت، خودروهای کمری هیبریدی را در سپتامبر و خودروهای کمری پترول را در اکتبر متوقف خواهد کرد.
این شرکت همچنین نیروی کار خود در استرالیا را دو سوم کاهش می دهد و به ۱۳۰۰ نفر می رسد که در بخش فروش و توزیع فعالیت خواهند داشت. کمپانی فورد هم آخرین فالکون شش سیلندر خود را در اکتبر در استرالیا تولید کرد.
بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان خودرو تصمیم گیری برای تعطیلی فعالیتهای تولید در استرالیا را در سال ۲۰۱۳ زمانی که نرخ برابری دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا صعود کرد و تولید در این کشور را غیررقابتی ساخت، آغاز کردند.