جوان ایرانی که خود را به آتش کشیده بود درگذشت

تاریخ ثبت خبر :5/10/2016

یک جوان مهاجر ایرانی که سه سال گذشته را به امید ورود به استرالیا در کمپی در جزیره «نائورو» گذرانده بود، بعد از خودسوزی اعتراضی، جان خود را از دست داد.
جوان ایرانی که خود را به آتش کشیده بود، درگذشت
به گزارش افکارنیوز، یک جوان ایرانی که دو روز قبل در اعتراض به برخورد غیرانسانی مقامات استرالیا با پناهجویان و نگهداری آن‌ها در جزیره نائورو، در کمپ مهاجران دست به خودسوزی زد، امروز درگذشت.
به نوشته پایگاه «رادیو ان.زد» امید 23 ساله روز گذشته (پنج‌شنبه) برای درمان به استرالیا منتقل شد، اما امروز بیمارستان «بریسبین» اعلام کرد که جراحات او شدید بوده و جان خود را از دست داده است. 
«پتر داتون» وزیر مهاجرت استرالیا در واکنش به این خبر گفته است که «اقدامات لازم» برای حمایت از همسر و دوستان این جوان انجام خواهد شد. 
قرار است در مورد مرگ این فرد تحقیق شود. 
در یک هفته گذشته، 6 نفر، از جمله امید در اعتراض به برخورد غیرانسانی با مهاجران، به شکل‌های مختلف به خود آسیب رساندند. 
با این حال مقامات استرالیا می‌گویند خودکشی پناهجویان تغییری در سیاست‌های آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. 
بر اساس قوانین بین‌المللی استرالیا و دیگر کشورها ملزم به پذیرش پناهجویان هستند، اما «کانبرا» با رد این قوانین، پناهجویان را در بازداشتگاه‌های جمعی در جزایر نزدیک به خود از جمله نائورو و پاپوآ گینه نو نگهداری می‌کند. 
خودکشی، تجاوز و قتل مهاجران از جمله حوادث معمول در این بازداشتگاه‌هاست و افراد حاضر در این مراکز تحت فشار شدید قرار دارند.
در ویدئویی که از لحظه خودسوزی امید منتشر شده، وی پیش از آتش زدن خود، می‌گوید: «پوست ما را کندید، به خدا سه ساله ما را بیچاره کردید.»
دو روز قبل دیوان عالی پاپوآ گینه نو نگهداری متقاضیان ورود به استرالیا در این جزیره را غیرقانونی اعلام کرد و به خروج 850 پناهجوی مستقر در این جزیره رأی داد. با این حال کانبرا این حکم را نپذیرفته و می‌گوید این افراد را نخواهد پذیرفت.