دسترسی ۳,۱ میلیون استرالیایی به پهنای باند پرسرعت

تاریخ ثبت خبر :4/17/2016

شرکت آکامای Akamai نیز که شبکه‌ای از سرورها برای انتقال محتوای اینترنت است و مقر آن در کمبریج ماساچوست قرار دارد در جدیدترین گزارش خود آورده است در حال حاضر ۳.۱ میلیون استرالیایی به پهنای باند پرسرعت یعنی با سرعت بین ۲۵ تا ۱۱۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند که این پهنای باند از طریق فیبر نوری، ترکیبی از فیبر و شبکه و همچنین شبکه وایرلس تأمین می‌شود.

البته این سرعت بالا فقط در نواحی خاصی از استرالیا دیده می‌شود و در مقابل،۹۲۰ هزار کاربر نیز به اینترنت با سرعت کمتر از ۴.۸ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. 

هرچند سرعت کم اینترنت چندان خوشایند نیست ولی دسترسی نداشتن به این شاهراه ارتباطی، مطمئناً غم‌انگیزتر است چون در حال حاضر ۷۰۰ هزار منطقه در استرالیا یافت می‌شود که ساکنان آن به هیچ پهنای باندی دسترسی ندارند و البته قرار است در قالب برنامه‌هایی جدید شامل سیگنال‌های ماهواره‌ای، فیبر نوری، HFC و شبکه‌های وایرلس با سرعت بالا، به مشکلات مردم در چنین مناطقی نیز خاتمه داده شود.


همچنین در این گزارش آمده است هنوز هم ۷.۱ میلیون استرالیایی به اینترنت با سرعت کمتر از ۲۴ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند و در حال حاضر ۳.۷ میلیون استرالیایی در نقاطی از این کشور زندگی می‌کنند که حداکثر سرعت اینترنت آنها کمتر از ۹ مگابیت بر ثانیه است. 

از سویی دیگر تحقیقات این مؤسسه نشان می‌دهد میزان استفاده از اینترنت در شهرهای بزرگ استرالیا بیشتر از شهرهای کوچک این کشور است و یکی دیگر از مواردی نیز که در تعداد کاربران نقش دارد، میزان درآمد افراد است. 
همچنین هرچه میزان درآمد خانوارها بیشتر باشد، میزان استفاده از اینترنت هم در میان آنها بالاتر می‌رود طوری که در سال گذشته ۹۸ درصد کسانی که درآمد بالای ۱۲۰ هزار دلار استرالیا داشتند جزو کاربران پروپاقرص اینترنت محسوب می‌شدند ولی در مقابل، فقط ۵۷ درصد خانوارهایی با درآمد کمتر از ۴۰ هزار دلار استرالیا به اینترنت دسترسی پیدا کردند.

همچنین در این گزارش آمده است۸۱ درصد خانوارهای استرالیایی هر روز در خانه با اینترنت کار می‌کنند ولی ۱۶ درصد آنها فقط هفته‌ای یک بار سراغ اینترنت خانگی می‌روند. طبق آماری که منتشر شده است، تعداد کاربران اینترنت در استرالیا با سن آنها نیز نسبت مستقیم دارد طوری که اینترنت پرسرعت، تقریباً پای ثابت همه خانه‌هایی است که فرزند زیر ۱۵ سال دارند و این رقم به ۹۶ درصد می‌رسد و در مقایسه با آن، تنها۷۸ درصد خانواده‌هایی که فرزند زیر ۱۵ سال ندارند کاربر اینترنت هستند.

طبق این آمار، سهم عمده کسانی که به اینترنت دسترسی دارند با ۹۷ درصد، مربوط به رده سنی ۱۵ تا ۱۷ سال است که بیشتر آنها هم مرد هستند و در مقابل، گروه سنی ۶۵ سال به بالا با ۴۶ درصد، کمترین سهم کاربران اینترنت استرالیا را به خود اختصاص داده است که البته بخش زیادی از آن را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین در این گزارش آمده است ۷۶ درصد کاربران اینترنت در استرالیا به خرید اینترنتی بویژه در ۳ بخش عمده سفر، ذخیره کردن جا، تهیه بلیت و...، خرید سی دی، کتاب، فیلم و همچنین خرید آنلاین لباس، جواهرات و مواد آرایشی و بهداشتی عادت دارند و ۲۴ درصد آنها نیز هرگز در طول سال خرید اینترنتی نمی‌کنند.