شرکت های استرالیایی علاقمند سرمایه گذاری در ایران هستند

تاریخ ثبت خبر :5/3/2016

تیم پترسون روز دوشنبه در دیدار با معاون امور اقتصادی استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به دیدار وزرای خارجه ایران و استرالیا در سال گذشته از روند رو به توسعه روابط دو کشور خبر داد .
وی افزود: استرالیا توانمندی های خوبی در حوزه کشاورزی، معدن و مدیریت منابع آبی دارد که می توانیم در این حوزه ها با استان آذربایجان شرقی همکاری های مشترک داشته باشیم.
معاون سفیر استرالیا با بیان اینکه تبریز شهری فعال و منظم است، اظهارکرد: استرالیا در بخش معدن دانش، تکنولوژی و تجربه خوبی دارد و علاقمند به سرمایه گذاری در این بخش در تبریز هستیم.
پترسون همچنین با اشاره به تجربه مفید استرالیا در زمینه مدیریت منابع آب، گفت: یکی از رودخانه های استرالیا که با بحران مواجه بود را به روش های مختلف مدیریت کردیم و آماده انتقال تجربیات به ایران در این زمینه نیز هستیم.
معاون امور اقتصادی استاندارآذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و مزیت های این استان از جمله موقعیت ژئوپلیتیک ( جغرافیای سیاسی )، وجود پنج هزار واحد صنعتی، منطقه آزاد ارس، وجود معادن قابل توجه و آثار تاریخی و گردشگری بسیار ، گفت: در چند ماه گذشته هیات های اقتصادی از کشورهای مختلف به تبریز سفر کرده و بسیاری از آنها برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی اظهار علاقه کرده اند.
علی نواداد با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و استرالیا، از علاقمندی بخش خصوصی آذربایجان شرقی برای ایفای نقش فعال در مناسبات دو کشور خبرداد و افزود: تجربیات کشور استرالیا در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین وجود ظرفیت های معدنی و گردشگری در آذربایجان شرقی می تواند زمینه مناسبی برای همکاری های دوجانبه باشد.
وی همچنین با اشاره به شرایط جدید اقتصادی کشور در دوران پسابرجام اظهارکرد: در دوران تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، تولیدکنندگان استان با تمام توان چرخ تولید را سرپا نگه داشتند و بعد از رفع تحریم ها نیز امیدوارند با گشایش فضای اقتصادی ظرفیت های تولیدی خود را کامل کنند.