فستیوال برترین رستوران‌های دنیا در استرالیا

تاریخ ثبت خبر :6/13/2016

به نقل از «بیزنس اینسایدر،» جشنواره 50 رستوران برتر جهان، رویدادی است که هر ساله توجه افراد زیادی را به خود معطوف می کند. این جشنواره، که در سال 2017 در ملبورن برگزار می‌شود، انقلابی در گردشگری استرالیا ایجاد خواهد کرد.

با جمع‌آوری آرای 1000 سرآشپز و متخصص مجرب، در 18 ماه، فهرست بهترین رستوران های جهان مشخص می شود. منتقدان معتقدند این رویداد، رقابتی محبوب در جهان است و به روزترین رستوران ها و شیوه های سرو غذا در جهان را معرفی می کند.

در جشنواره 2015،بهترین رستوران منتخب جهان، رستورانی اسپانیایی به نام ال سلر دوکان روکا (El Celler de Can Roca) بود.

رستوران «نوما» در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، نیز در سال 2014 بهترین رستوران جهان لقب گرفت.

از بهترین رستوران های منتخب در جشنواره پیشین، «فرنچ لاندری» در کالیفرنیا است که از سوی سرآشپز آن «توماس کلر» اداره می‌شود؛ اما این رستوران در جشنواره 2017 حضور ندارد.

در 14 سال گذشته، تنها 5 رستوران استرالیایی در فهرست 100 رستوران برتر جهان قرار گرفتند؛ اما به نظر می رسد در جشنواره بعدی 4 رستوران استرالیایی در فهرست بهترین رستوران های جهان قرار گیرند.

صنعت گردشگری استرالیا با همکاری نهاد برگزارکننده این جشنواره سعی دارد غذاها و نوشیدنی های مخصوص استرالیا را نیز معرفی کند. یک هفته بعد از این جشنواره، نمایشگاه‌ غذاها و نوشیدنی های استرالیایی در نیویورک برگزار خواهد شد.