مجلس نمایندگان و سنای استرالیا منحل شد

تاریخ ثبت خبر :5/10/2016

«ملکولم ترنبول» نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد دو پارلمان این کشور منحل خواهند شد و تاریخ برگزاری انتخابات فدرال را دوم جولای اعلام کرد.
 
به گزارش شبکه خبری 9 استرالیا، نخست وزیر استرالیا در کنفرانسی خبری گفت مجلس نمایندگان و مجلس سنای استرالیا هر دو منحل شده و انتخابات فدرال در این کشور به زودی برگزار می‌شود.
 
روزنامه فایننشال تایمز درباره انتخابات پیش رو در استرالیا نوشت،‌ مبارزات انتخاباتی در تقابل با اقتصاد شکننده استرالیا شکل گرفته‌اند. استرالیا برای اولین بار در طول 7 سال گذشته با رکود اقتصادی و کسری بودجه و افزایش بدهی‌های عمومی روبرو شده است.
 
اعضای مجلس نمایندگان استرالیا و در نتیجه آن نخست وزیر به طور متوسط هر سه سال یکبار انتخاب می‌شوند. اعضای سنای استرالیا هر شش سال یکبار برگزیده می‌شوند. بنابراین بطور یک در میان یک انتخابات تنها محدود به مجلس نمایندگان و انتخابات بعدی دربرگیرنده مجلس نمایندگان و مجلس سنا می‌شود.
 
استرالیا متشکل از هشت ایالت و ناحیه مستقل، دارای سیستم حکومتی فدرال است که بر پایه فعالیت احزاب و انتخاب نمایندگان فدرال اداره می‌شود. انتخابات استرالیا را می‌توان به طور کلی به دو گروه انتخابات کشوری یا فدرال و  انتخابات ایالتی تقسیم کرد. انتخابات فدرال استرالیا مهم‌ترین انتخابات در این کشور است که منجر به تشکیل پارلمان و کابینه دولت و انتخاب نخست وزیر می‌شود.
 
اعلام برگزاری انتخابات معمولا از سوی نخست وزیر است و عموما شش هفته پس از آن انتخابات در یک روز تعطیل آخر هفته انجام می‌گیرد. رای دهندگان هر حوزه انتخابیه تنها مجاز به رای دادن در همان حوزه هستند.