مقبولیت تافل و دیگر مدارک زبان انگلیسی

تاریخ ثبت خبر :4/20/2016

مقبولیت تافل و دیگر مدارک زبان انگلیسی جهت دریافت اقامت استرالیا
اداره مهاجرت استرالیا اعلام کرد از ۵ نوامبر ۲۰۱۱ مدرک زبان انگلیسی مربوط به دیگر سازمان های معتبر را نیز خواهد پذیرفت.
آیلتس دیگر تنها برگ برنده در سیستم مهاجرتی استرالیا نخواهد بود.
از ۵ نوامبر ۲۰۱۱ اداره مهاجرت استرالیا گواهی آزمون های معتبر دیگر از جمله تافل (TOEFL)، آزمون زبان انگلیسی انتشارات پیرسون (Pearson's PTE Academic Test) و آزمون پیشرفته زبان انگلیسی کمبریج (Cambridge English Advanced Test) را نیز جهت صدور ویزای تحصیلی استرالیا می پذیرد .
تا کنون تنها مدرک زبان انگلیسی مورد تایید اداره مهاجرت استرالیا جهت صدور ویزای تحصیلی که نشانگر تسلط دانشجو بر آن زبان باشد، آیلتس بود که به صورت مشترک متعلق به سازمان های British Council و IDP  استرالیا می باشد.
بسیاری منتقدان معتقدند سازمان های British Council و IDP استرالیا با استفاده از روابطشان در سیستم دولتی استرالیا و لابی کردن، سعی بر انحصاری کردن این آزمون داشتند اما با فشار چندین ساله بخش آموزش عالی استرالیا اداره مهاجرت سرانجام در سال ۲۰۰۸ اولین مطالعات برای بازنمودن راه بر دیگر آزمون ها را آغاز نمود. در ماه می سال ۲۰۱۱ وزیر وقت مهاجرت استرالیا، سناتور کریس ایوانز، پس از اعلام تغییرات بنیادی در سیستم مهاجرت استرالیا ابراز نمود که مطالعات و مذاکرات با دیگر سازمان ها در همین رابطه به پایان رسیده و به زودی دیگر آزمون های معتبر نیز به لیست مدارک زبان انگلیسی مورد تایید اضافه خواهد شد.
بسیاری نیز معتقد بودند که امتحان آیلتس مبنای درستی نداشته و آن را غیر معتبر می دانند و به دلیل انحصاری بودن و عدم نظارت سازمان های خارجی بر این امتحان، سازمان آیلتس معمولا نمرات پایین تری به کاندیداها می دهند تا آنها را مجبور به شرکت مجدد در امتحان نماید .
با معرفی آزمون های دیگر، کاندیداها در صورت عدم کسب نمره مورد نظر در امتحان آیلتس می توانند شانس خود را برای آزمون های دیگر امتحان نمایند تا سطح واقعی زبان آنان مشخص شود.
در همین رابطه اداره مهاجرت استرالیا اعلام نمود که این مطالعات برای معرفی این امتحانات به سیستم مهاجرت از طریق تخصص و دیگر ویزاها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.