نمایش انیمیشن شاهزاده روم در استرالیا

تاریخ ثبت خبر :6/23/2016

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری پس از کسب لوح تقدیر ویژه سی ‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در سال گذشته توسط گروه هنر پویا با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" توانست به فروش 5 میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران و رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال دست یابد.

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان در ادامه اکران بین المللی خود در روزهای اخیر برای مسلمانان ساکن استرالیا به نمایش درآمد و با استقبال آنان روبرو شد.

در ماه گذشته نیز این انیمیشن در خانه فرهنگ ایران در پاریس به نمایش درآمد. این اکران که با استقبال دانشجویان ایرانی مقیم پاریس همراه بود، به همت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و انجمن اسلامی دانشجویان پاریس برگزار شد و از حامد جعفری، تهیه کننده «شاهزاده روم» تقدیر به عمل آمد.

تاکنون انیمیشن شاهزاده روم علاوه بر ایران در انگلیس، فرانسه، استرالیا، امارات، لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج و بحرین اکران شده است. این انیمیشن در سال 2015 در لبنان توانسته بود عنوان ششمین فیلم پرفروش اکران را به خود اختصاص دهد.

این انیمیشن سینمایی کاری است از گروه «هنرپویا» (کنسرسیوم مشترک مؤسسات هفت ‌سنگ و سلوک ‌افلاکیان) که بیش از ده سال سابقه تولید پویانمایی داشته و تاکنون توانسته است بیش از 150 برنامه مختلف در قالب های سینمایی، سریال، مجموعه، آثار کوتاه و ... را تولید و عرضه نماید.