کانگوروها صنعت تولید خودروهای خودران را فلج کردند

تاریخ ثبت خبر :7/5/2017

شرکت سوئدی ولوو که در حال آزمایش خودروهای بدون راننده خود در کشور استرالیاست با مشکل عجیب و خنده داری گریبان گیر شده است که نشان می دهد فناوری هنوز در برابر پیچیدگی های کره زمین عاجز است.

سیستم شناسایی موانع این اتومبیل ها که به راحتی انواع حیوان ها مانند انواع گوزن ها را تشخیص می دهد و اتومبیل را قبل از تصادف با آنها می ایستاند، هنوز نمی توانند کانگورها را با سرعت سریع تشخیص دهند. علت این است که شیوه حرکت این حیوانات کاملا با سایر حیوانات تفاوت دارد و رادار های شناسایی موانع اتومبیل های خودران تاکنون قادر به درک سبک حرکتی این حیوان نبوده اند.

زمانی که کانگورها بر روی دوپای خود می پرند، سیستم های هوشمند اتومبیل های خودران آنها را یک مانع و خطر تشخیص نمی دهند. زمانی هم که این حیوانات بر روی دوپا در جاده به پایین می آیند زمان برای عکس العمل مناسب گذشته است.

کانگورو از جمله عوامل اصلی تصادفات در این کشور است و بنابراین به آپدیت سیستم های رادار مانع خودروهای بدون راننده برای حل این معضل ضروری است.کارخانه ولوو به همین خاطر در حال همکاری با شرکت هایی مانند NVIDIA and Autoliv می باشد و امیدوار است بتواند اولین اتومبیل های خودران خود را در سال 2021 میلادی روانه بازار کند.