اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

کشور گرجستان با پیشرفت چشمگیری که در زمینه اقتصاد داشته، باعث جذب افراد بسیاری برای سرمایه‌گذاری در گرجستان شده و متقاضیان دریافت اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری، روزانه درحال افزایش است. گرجستان دارای مزیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری است و از جمله این مزیت‌ها، می‌توان به ثبات سیاسی، عدم وجود فسادهای اقتصادی و هزینه پائین راه‌اندازی کسب و کار اشاره کرد.

برای شروع سرمایه‌گذاری در گرجستان، به حداقل مبلغ سیصد هزار لاری گرجستان (معادل حدود 125.000 دلار) نیاز خواهید داشت و این مبلغ باید بصورت مستقیم در گرجستان سرمایه‌گذاری شود. اگر موجودی شما برای دریافت اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری، پائین تر از سیصد هزار لاری است، می‌توانید برای ثبت شرکت در گرجستان اقدام نمائید که در اینصورت عنوان کارآفرین بجای سرمایه‌گذار به شما تعلق می‌گیرد. همچنین این سرمایه شما نمی‌تواند درمورد خرید ملک باشد و برای سرمایه‌گذاری در ملک، می‌توانید از طریق خرید ملک در گرجستان، به این امر دست یابید.

از آنجاییکه گرجستان هنوز جای رشد بسیاری دارد و رقابت در آن کمتر از سایر کشورهای اروپایی می‌باشد، دولت این کشور برای متقاضیان دریافت اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری، مزایای زیادی در نظر گرفته است. از جمله این مزایا می‌توان از استفاده از اطلاعات و داده‌های مهم اتاق بازرگانی این کشور برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان و اعطای اقامت پنج ساله یا اقامت دائم گرجستان به سرمایه‌گذاران، نام برد.

با توجه به دو موضوع جمعیت پائین کشور گرجستان و بالا بودن میزان فقط در این کشور، بهتر است سرمایه‌گذاری در گرجستان درمورد کسب و کاری بسیار بزرگ و رویایی نبوده و درواقع سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای کوچک در گرجستان، می‌توانند نتیجه بهتری برای برای سرمایه‌گذاری در گرجستان داشته باشند. بنابراین اگر  سرمایه‌گذاری در گرجستان شما، بیشتر از حد خود تولید شده و بازار نیز از محصولاا و خدمات شما بما اشباع درآمده، می‌توانید به فکر صادرات نیز باشید.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان

با اینکه خرید ملک در گرجستان، جزو سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود، اما سرمایه‌گذاری روی ساخت و ساز در گرجستان، یکی از موارد پرطرفدار و همچنین پر بازده برای دریافت اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. این سرمایه‌گذاری در سه بخش مسکونی، اداری و تجاری انجام می‌شود که هرکدام می‌توانند میزان سوددهی بسیار خوبی داشته باشند.

در گرجستان شهرک‌نشینان و روستانشینان بسیاری وجود دارند که فرصت سرمایه‌گذاری در گرجستان در زمینه کشاورزی و دامپروری را برای متقاضیان دریافت اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری، فراهم می‌کند. اما از آنجایی که درحال حاضر تولیدات کشاورزی و دامپروری گرجستان در حد کافی و مناسب بوده، برای سرمایه‌گذاری در این بخش، بهتر است به فکر صادرات تولیدات باشید تا به سوددهی بیشتری برسید.

در ادامه تولیدات بالای گرجستان، سرمایه‌گذاری در بخش بسته‌بندی گرجستان نیز می‌تواند یکی از انتخاب‌های متقاضیان باشد. در این بخش نیز مانند سرمایه‌گذاری در قسمت کشاورزی و دامپروری گرجستان، می‌توانید به فکر صادرات نیز باشید.

صنعت و تجارت در گرجستان رو به رشد بوده و از این جهت، جمعیت و تعداد شرکت‌ها و کسب و کارهای گرجستان نیز روز به روز در حال افزایش هستند. از این رو این کشور نیاز به تولید انرژی دارد. سرمایه‌گذاری در گرجستان در قسمت انرژی و تولید برق از منابع تجدیدپذیری مانند خورشید، باد، آب، بیومس و غیره تقریباً می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک محسوب شود، اما تفاوت آن با سایر بخش‌ها، سرمایه‌ی زیادی ست که نیاز دارد.

و در آخر متقاضیان اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانند در بخش گردشگری گرجستان نیز موفق باشند. از آنجاییکه گردشگری در گرجستان بطور مداوم در حال افزایش بوده و تعداد گردشگران در هر سال نسبت به سال گذشته، بیشتر می‌شوند، سرمایه‌گذاری در بخش توریسم گرجستان، مانند تأسیس هتل و رستوران و غیره، با اینکه به سرمایه بیشتری نیاز دارند، اما سود بسیار خوبی برای سرمایه‌گذار خواهند داشت.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گرجستان بسیار زیاد است و می‌توانید در زمینه‌های مختلفی که به آنها اشاره شد اقدام به سرمایه‌گذاری نمائید. پیشنهاد می‌شود متقاضیان اخذ اقامت گرجستان از طریق سرمایه‌گذاری، ابتدا تمام موارد و مشکلات موجود را بررسی کرده و پس از مشورت با یک مشاور مجرب، تصمیم خود را برای سرمایه‌گذاری در گرجستان نهایی کنند.

 محمدصالح صدیق
  سلام برای تاسیس یک کبابی ابرانی در گرجستان چقدر باید هزینه کرد آیا از این طریق میشه اقامت گرفت  
اگر اطلاعات یا دیدگاهی در مورد مطالب این صفحه دارید،لطفا با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید