شهر برلین آلمان

هزینه سفر به برلین 


برلین پایتخت زیبای آلمان شهر نسبتا ارزانی است. پروازهای مختلفی هر روز به این شهر می‌رود که اگر مناسبت خیلی ویژه‌ای نباشد، قیمتشان متوسط است. هتل‌های زیادی دارد با کیفیت‌های مختلف که قیمت آن‌ها هم متوسط و گاهی حتی کم است. خرج روزمره در این شهر نسبتا بزرگ چندان زیاد نیست. غذاهای متنوع با قیمت متوسط همه جا راحت پیدا می‌شود. مترو تمام شهر را سرویس می‌دهد و قیمتش نیز خوب است. تاکسی مانند تمام اروپا تقریبا گران است.
خرید در برلین
معمولا در هر منطقه از شهر برلین، یک مرکز خرید مربوط به آن منطقه وجود دارد. بعضی از فروشگاه ها و مراکز خرید نیز که از قبل، اسم و رسمی پیدا کردند، در مراکز اصلی یا توریستی شهر مثل منطقه ی کودام نزدیک کلیسای شکسته واقع شده اند.
برلین، شهری‌ است که تولد دوباره‌اش در برج های بلند و ساختمانهای مدرنش پیداست، برج سیصد و شصت متری مخابراتی میدان الکساندر با رستوران گردانش، سونی سنتر‌ مرکز رستورانها در میان ساختمانهای شیشه‌ ای بلند شرکت سونی، مراکز خرید خیابان فریدریش و کودام و تمام بناهای نو و براق. خیابان معروف و بزرگ اونتر‌دن‌لیندن که از دروازه برندنبورگ شروع میشود نیز ترکیبی ست از معماری جدید و قدیم و پر است از مغازه های مختلف. از مغازه های گران قیمت گرفته تا سوغاتی فروشی های ارزان. مغازه‌هایی همیشه پر از توریست …
خیلی از فروشگاه های لوازم مارک دار را می توانید در خیابان Kurfürstendamm پیدا کنید. شاید بتوان این خیابان را با وجود پیاده روهای پهن و مغازه های لوکس آن، شانزلیزه برلین نامید. از قدیم این خیابان محل فروشگاه های مطرح بخش غربی برلین بوده و اهالی برلین شرقی برای دیدن و خرید از این منطقه سر و دست می شکستند. یکی از این فروشگاه ها که از قدمت نسبتا طولانی برخوردار است، فروشگاه KDW است.
یکی دیگر از مناطق خرید، مجموعه اشتگلیس است که در منطقه ای به همین نام قرار دارد. این محل که در گذشته قصر بوده و بعدها شهرداری شده، هم اکنون بعد از بازسازی و نوسازی تبدیل به یک مجموعه زیبا و مدرن فروشگاهی شده است.
در تمام سوغاتی فروشی‌های شهر می‌توان تکه‌ای از باقیمانده‌ی دیوار را خرید و به یادگار برد.
اگر اهل فوتبال باشید، فروشگاه‌های رسمی باشگاه هرتابرلین (که به دلیل بازی علی دایی، سال‌ها پیش در این تیم برای ما ایرانی‌ها آشناتر از یک باشگاه معمولی‌ست) را در همه جای شهر می‌توانید پیدا کنید.

دیدنی های برلین

برلین، پایتخت فرهنگی-سیاسی آلمان، معروف‌ترین و پر جاذبه‌ترین شهر آلمان است. برلین بزرگ، شهر موزه‌ها، شهر آثار قدیمی و کلکسیون‌های جدید، فستیوال‌های فیلم و کنسرت‌های موسیقی، پارک‌ها، رستوران‌ها و در نهایت شهر توریست‌ها است. شهر را اتوبوس‌های دوطبقه، کالسکه‌های توریستی و دوچرخه‌های چند نفره و متروها پوشش کاملی می‌دهند. می‌توانید با اتوبوس‌های عمومی دوطبقه تمام شهر را زیر پایتان داشته باشید، آثاری را که از پایین دیده‌اید، بار دیگر از بالا ببینید و به همه‌جای شهر برسید.

باقی‌مانده‌ی دیوار برلین را به محض رسیدن به میدان پتسدامر می‌بینید. دیوارها بلند و پر از یادبود و نوشته اند. چند قدم آن طرف‌تر، رد خالی دیوارها روی آسفالت خیابان، تاریخ را جلوی چشمان شما می‌آورند.

تاریخ را چند‌ جای دیگر شهر هم می‌توان بازخوانی کرد؛ کلیسای تخریب شده‌ در جنگ که بنا به یادبود دست نخورده و تعمیر نشده، باقی مانده و جزیره‌ی موزه‌‌ها، پنج موزه‌‌ی بزرگ است در حصارِ رود مرکز شهر، رو به روی کلیسای جامع شهر. با یک بلیت یک روزه برای هر ۵ موزه، می‌توان چند ساعت در آثار آلمان قدیم، مصر، شرق و ایران باستان، فرش‌ها، سنگ نوشته‌ها و خوشنویسی‌های ایرانی قدم زد.

در قلب برلین باغ بزرگی است که در وسط این باغ، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ وحش اروپا با آکواریومی عجیب و بی‌نظیر قرار دارد. باغ می‌تواند یک روز شما، کودک‌تان و حتی کودک درون‌تان را از تاریخ و ساختمان‌های جدید جدا کند. اغلب حیوانات این باغ وحش در هیچ حصاری نیستند. تنها چیزی که مانع نزدیک شدن حیوانات به آدم‌ها می‌شود، چاله‌های عمیقی‌ است که دورتادور محل زندگی‌شان کشیده شده است. کنوت، خرس قطبی باغ وحش، یکی از مشهور‌ترین حیوانات دنیاست که برای خودش صفحه ویکی‌پدیا و برو و بیایی دارد.

برلین، تابستانش رویایی است. پیاده‌روها در تسخیر رستوران‌ها و کافه‌ها و میز و صندلی‌هایشان است و دوچرخه-تاکسی‌ها در شهر رکاب می‌زنند. برلین شهری است که باید صبح زود نقشه و دوربین‌تان را بردارید و در کنار بقیه‌ی توریست‌های نقشه به دست و خوشحال، پا به پای اتوبوس‌های گردشگری بی‌سقف و شلوغ، به تمام آثار دیدنی و موزه‌ها سر بزنید. قدم زدن در خیابان‌های مرکز ‌شهر، دیدن باغ وحش و ایستادن در صف موزه‌ها، هیچ کدام از پاییز به بعد و زیر باد و باران اروپایی چندان جذاب نیستند. بهترین فصل برلین اردیبهشت است تا اواسط مهر.

در برلین ٩ کاخ قدیمی وجود دارد که کاخ شارلوتن‌بورگ معروف‌ترین‌شان است. اگر وقت یا علاقه‌ی زیادی به بازدید از این کاخ‌ها ندارید، کاخ شارلوتن‌بورگ به نمایندگی از بقیه‌ی کاخ‌ها، پیشنهاد ما و همه‌ی راهنماهای شهر برلین است.

برلین بزرگ، شهرِ موزه‌ها، شهرِ آثار قدیمی و کلکسیون‌های جدید، فستیوال‌های فیلم و کنسرت‌های موسیقی، پارک‌ها، رستوران‌ها و در نهایت: شهر توریست‌هاست. رلین مملو از ساختمان هایی با معماری زیبا و چشمگیر و مجسمه هایی است که تمام چشم ها را مجذوب خود می سازند. چشم انداز برلین بگونه ای است که هر کس با نگاه کردن به آن، شیفته این شهر می شود.یا تور آلمان و یا تور اروپا سفر کنید و از دیدنی های اروپا در آلمان بازدید کنید.

مجسمه ها و بناهای متعدد زیبایی در برلین وجود دارد. از جمله دیدنی های آلمان در برلین نظیر دروازه براندنبورگ، ساختمان پارلمان آلمان (رایشستاگ) و میدان پوتسدامر بدون شک آثار بی نظیری هستند. نه تنها این آثار بگونه ای طراحی و ساخته شده اند که زیبا بنظر می رسند بلکه از چنان ویژگی هایی برخوردارند که آنها را شایسته تقدیر و تمجید می سازد. برلین گالری های هنری متعدد و موزه های معروفی دارد. اگرچه ممکن است برلین گذشته سنگین و ناآرامی را تجربه کرده باشد اما این شهر همواره در پی رسیدن به فرداهایی روشن تر و درخشان تر بوده تا گردشگران بیشتری را به سوی خود بکشد. 

 برلین شهری است که باید صبح زود نقشه و دوربین‌تان را بردارید و در کنار بقیه‌ی توریست‌های نقشه به دست و خوشحال، پا به پای اتوبوس‌های گردشگری ِ بی‌سقف و شلوغ، به تمام دیدنی های برلین سر بزنید. قدم زدن در خیابان‌های مرکز‌شهر، دیدن باغ وحش و ایستادن در صف موزه‌ها، هیچکدام از پاییز به بعد و زیر باد و باران اروپایی چندان جذاب نیستند. بهترین فصل برلین اردیبهشت است تا اواسط مهر .

باقی‌مانده‌ی دیوار برلین را به محض رسیدن به میدان پتسدامر می‌بینید. دیوارها بلندند و پر از یادبود و نوشته. چند قدم آن‌طرف‌تر، ردِ خالی دیوارها روی آسفالت خیابان، تاریخ را جلوی چشمان شما می‌آورند. دریاچه زیبایی که بیشتر اطراف شهر را دربرگرفته، زیبایی برلین را دوچندان ساخته است. این دیوار از جمله جاهای دیدنی برلین است. 

در قلب برلین باغ بزرگی است که در وسط این باغ، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین باغ وحش اروپا با آکواریومی عجیب و بی‌نظیر قرار دارد. باغ می‌تواند یک روز شما، کودک‌تان و حتی کودک ِ درون‌تان را از تاریخ و ساختمان‌های جدید جدا کند. اغلب حیوانات این باغ وحش در هیچ حصاری نیستند. تنها چیزی که مانع نزدیک شدن حیوانات به آدم‌ها می‌شود چاله‌های عمیقی‌ است که دورتادور محل زندگی‌شان کشیده شده. کنوت، خرس قطبی باغ وحش، یکی از مشهور‌ترین حیوانات دنیاست که برای خودش صفحه ویکی‌پدیا و برو و بیایی دارد.در ادامه مهمترین مکان های دیدنی برلین را خواهید دید.

آب و هوای برلین

برلین دارای آب و هوای اقیانوسی است. تابستان‌های آن گرم با میانگین بیشینه‌ دمای ٢٢ تا ٢٥ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ١٢ تا ١٤ درجه‌ی سانتی‌گراد و زمستان‌های آن با میانگین دمای ٤ تا ٢- درجه سانتی‌گراد است. فصل‌های پاییز و بهار برلین دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است و از این روی بهترین فصل برای گردشگران است. باید توجه داشت که حضور گردشگر بیشتر در این فصول به منزله‌ی افزایش تقاضاست و این منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. 

تاریخ برلین

نام برلین در تاریخ به صورت مکتوب نخستین بار در اسناد مربوط به سکونت انسان در دهکده اسپانداو در سال 1197 میلادی، به چشم می خورد. پس از این تاریخ نیز بارها نام برلین در اسناد تاریخی مختلف دیده می شود. فردریک اول در سال 1435 میلادی به عنوان حاکم منطقه براندنبورگ انتخاب شد. جانشین وی، فردریک دوم با موفقیت راه فردریک اول را ادامه داد تا اینکه این خاندان به تدریج به پادشاهان پروس و سپس امپراطوری آلمان تبدیل شدند.
طی قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی نیز وقایع تاریخی زیادی در برلین بوقوع پیوستند. در سی ام ژانویه سال 1933 میلادی، آدولف هیتلر فرمانده نازی ها به قدرت رسید. او آلمان را به چنان درجه رفیعی رساند که هرگز تصور نمی شد. جنگ جهانی دوم، آسیب ها و خرابی های بسیاری را با خود برای آلمان و شهر برلین به همراه آورد. نیمی از شهر در این جنگ از بین رفت.