آلمانی ها در مازندران نیروی کار آموزش می دهند

تاریخ ثبت خبر :5/21/2016

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران از اجرای طرح ابداعی کشور آلمان با عنوان سیستم آموزش دوگانه ( Dual vet) در این استان خبرداد و گفت : با اجرای این طرح زمینه مهارت افزایی نیروی کارجوان جامعه فراهم می شود .
 

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

محمد محمدپور عمران روز پنجشنبه در هفتمین سمینار ارتباط صنعت و دانشگاه که با حضور رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ساری برگزار شد ، افزود : این سیستم آموزش کشور آلمان به عنوان الگوی موفق برای مهارت افزایی نیروی کار هم اکنون در 80 کشور جهان در حال اجراست . 
وی ادامه داد : با هماهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و حضور نیروهای آموزش آلمانی ، مهرماه امسال با آموزش به افراد که دوره متوسطه را گذرانده اند ، این طرح در مازندران اجرا می شود . 

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : دراین سیستم آموزشی ، افراد علاوه بر تحصیل با معرفی به مراکز صنعتی و تولیدی علاوه بر یادگیری مهارت شغلی و کار کردن دراین محیط ها ، دستمزد نیز دریافت می کنند .

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی ادامه داد : پس از پایان دوره کارآموزی ، این افراد در صورت تایید از سوی مجموعه تولیدی و صنعتی ، به کار گرفته می شوند .
به گفته محمدپور عمران ،بیش از 90 درصد آلمانی هایی که در سیستم آموزش دوگانه شرکت می کنند ،جذب بازار کار می شوند .
وی ابراز امیدواری کرد که با بومی سازی این سیستم آموزشی و مهارتی و اجرای آن در مازندران ، بستر خوبی برای پرورش نیروهای کار ماهر فراهم شود .
مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت : برای اجرای این طرح ، ظرفیت 10 دانشکده فنی و حرفه ای برای فراگیر کردن آموزش می تواند بسیار تاثیر گذار باشد .
براساس آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در مازندران بیش از 11 درصد و میانگین کشوری 10 درصد است . 
بیشترین آمار بیکاری در مازندران را تحصیل کردگان دانشگاهی دارند.

"خبرخوان وبسایت مهاجرت ایرانی"