اخبار کرونا در آلمان

تاریخ ثبت خبر :3/5/2020

در چین و سایر کشورها به دلیل شیوع کروناویروس (Covid-19) تعداد فزاینده ای از بیماری مشاهده شده و در کشور آلمان نیز موارد متعددی گزارش شده است. البته کارشناسان انستیتوی رابرت کچ در حال حاضر میزان خطر برای سلامت عمومی در آلمان را متوسط ارزیابی می کنند.

نخستین فرد مبتلا به کرونا ویروس در آلمان، در ایالت Mecklenburg-Vorpommern مشاهده و برخی افراد مبتلا در خانه های خود قرنطینه شده اند. در کشور آلمان میزان شیوع کروناویروس در حال رشد بوده اما دوره های شدید بیماری که به ریه آسیب زده بسیار نادر و تا کنون مرگی بر اثر کوید-19 ثبت نشده است.

بسیاری از افراد مبتلا به کرونا تنها علائم سرماخوردگی را داشته و به سرعت بهبود میابند. طبق اطلاعات منتشر شده حدود 15درصد افراد مبتلا به مرحله حاد آن رسیده که عموما سالخورده یا افراد با بیماری های قلبی بوده اند.


روز چهارشنبه چهارم مارس 2020 ، Jens Spahn ، وزیر بهداشت آلمان در نشست مدیریت بحران گفت كه كروناویروس جدید در دنیا همه گیر شده و هنوز در آلمان  به اوج خود نرسیده است.

در روز چهارشنبه ، دولت آلمان 240 مورد تایید شده از بیماری COVID-19 را تأیید کرده که نسبت به روز قبل 44 نفر افزایش یافته است. این بیماری به 15 ایالت از 16 ایالت فدرال آلمان رسیده که بیشترین تعداد آنها در Rhine-Westphalia شمالی، که در آن 111 مورد وجود دارد، می باشد.


کشور آلمان تا اندازه ممکن آماده است، مهمتر از همه، شبکه مراکز تخصصی و کلینیک های ویژه در کشور با استانداردهای بین المللی هماهنگ بوده و یک سیستم هشدار دهنده بیماری و همچنین برنامه های آمادگی عالی برای همه گیری وجود دارد. علاوه بر این ، تمرینات منظم آموزش اضطراری در فرودگاه های آلمان نیز انجام می شود.

دولت آلمان کنترل مرزها را سخت تر کرده و خواستار لغو وقایع مهم شد زیرا مقامات سراسر اروپا برای مهار کوروناویروس اقدام کردند. همچنین طبق گزارش ستاد بحران آلمان، مقررات صدورویزا برای شهروندان کشورهای درگیر مانند چین، ایران، ژاپن وکره جنوبی که قصد سفر به آلمان را دارند بسیار سخت گیرانه شده است.

نمایشگاه کتاب آلمان نیز که از مهمترین نمایشگاه های کتاب جهان است به دلیل خطرات ناشی از شیوع کرونا لغو شد.