اساتید دانشگاه های آلمان از سدهای مازندران بازدید کردند

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

45 نفر از اساتید دانشگاه های آلمان از سدهای گلورد و عباس آباد مازندران بازدید کردند مدیر طرح سد گلورد با بیان اینکه در این بازدید 35 نفر از اساتید دانشگاه های مازندران نیز اساتید دانشگاه های آلمان را همراهی کردند، تامین آب کشاورزی و شرب منطقه و کنترل سیلاب را از جمله اهداف طرح سد گلورد اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح علاوه بر تامین آب اراضی پایین دست سد در سطح 25000 هکتار، آب شرب شهر های نکا، بهشهر و گلوگاه نیز تامین می شود.
وی یکی از اهداف مهم سد گلورد را کنترل سیلاب بیان کرد و افزود: به کرات شاهد طغیان رودخانه و خسارات ناشی از سیل در این منطقه هستیم که احداث این سد قطعا در کاهش خسارات سیل نقش جدی خواهد داشت.
مدیر طرح سد گلورد با بیان مشخصات فنی این سد بزرگ حجم آن را حدود 110 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: این سد از نوع سنگریزه با رویه پوشش بتنی است که عمده فعالیت های مربوط به بدنه سد از جمله پوشش رو یه بتنی آن انجام شد.
مظفری زمان شروع عملیات اجرایی بدنه سد گلورد را سال 1389 اعلام کرد و تصریح نمود : تا کنون 85 درصد از عملیات اجرای بدنه سد انجام شده است پیش بینی می شود در آینده نزدیک آبگیری اولیه آن آغاز شود.
اساتید دانشگاه های آلمان از سد تاریخی عباس آباد که دارای قدمت بیش از 400 سال است نیز بازدید کردند.