حمله یک مرد بازنشسته آلمانی به پناهندگان

تاریخ ثبت خبر :4/7/2018

این حمله در بیرون از کلیسای سنت کیلیان، در شهر "هیلبرون" اتفاق افتاد و موجب زخمی شدن و مجروحیت شدید یک نوجوان 17 ساله افغان، یک مرد عراقی 25 ساله و یک مرد 19 ساله اهل سوریه شد. گفته شده که حال این افراد وخیم است.

مهاجم که خود دارای اصلیتی روسی آلمانی است، توسط مردم و رهگذران دستگیر شد و سپس تحویل پلیس این شهر داده شد. فرد مهاجم در اظهارات خود در اداره پلیس گفته که از سیاست های پذیرش بیش از یک میلیون نفر از مهاجران و پناهندگان توسط آنگلا مرکل، ناراضی بوده و از این رو دست به این اقدام زده است.

به گفته برخی از شاهدان، وی در زمان اقدام به این عمل، حالت عادی نداشته و مست بوده است. در سالهای اخیر با ورود بسیاری از مهاجران و پناهندگانی که قصد اقامت در آلمان و دریافت تابعیت این کشور را دارند، موجی از مخالفت ها نسبت به حضور آنان در بین گروه های دست راستی آلمان و همچنین احزاب راست گرا به راه افتاده است.

مقامات این شهر اعلام کردند که به احتمال زیاد این حمله یک حمله نژادپرستانه بوده و براحتی می توانست منجر به مرگ سه پناهجوی خارجی شود. فرد مهاجم پس از مدتی بازداشت، آزاد شد و این مسئله موجب اعتراضاتی به این مسئله شده. بسیاری از افراد آزاد شدن این پیرمرد مهاجم را اشتباهی از سوی پلیس این شهر دانسته اند.

از جمله روزنامه "هیلبرونر استیم" که در مقاله ای از بابت آزادی این فرد از اداره پلیس ابراز نگرانی شده. البته گفته می شود که دادستان ها در پی جمع آوری مدارک و شواهد بیشتر بر علیه این فرد هستند تا علیه وی اعلام جرم شود بطوری که علاوه بر اتهام حمله، گفتن شعارهای نژادپرستانه نیز به اتهامات وی افزوده می شود. در قوانین کشور آلمان، دادن چنین شعارهایی جرم محسوب می شود.