هشدار درباره حملات تروریستی در آلمان

تاریخ ثبت خبر :7/5/2017

"هانس گئورگ ماسن" مدیر سرویس اطلاعات داخلی کشور آلمان درباره این موضوع به خبرنگاران گفت: «کشورآلمان باید برای حملات بیشتری که از طرف عده زیادی از شبه‌نظامیان تکفیری رو به فزونی است، آمادگی لازم را داشته باشد

 

 

ماسن گفت که سال قبل در آلمان 5 مورد حمله تروریستی اتفاق افداد، از جمله حمله به بازار کریسمس در ماه دسامبر که به مرگ 12 نفر انجامید  و این در حالی است که 7 حمله ناکام ماند و یا خنثی شدند.

 

این مقام آلمانی گفت: «ما باید در انتظار حملات بیشتری باشیم که به وسیله افراد و یا گروه‌های تروریستی قرار است اجرایی شود.» و در توضیح این مسئله افزود که شواهد بسیاری در مورد خطر زیاد شدن چنین اقدامات تروریستی در دست می باشد.

 

وی افزود که تروریسم تکفیری بزرگترین چالشی است که سرویس اطلاعات داخلی آلمان با آن در حال دست و پنجه نرم کردن است و به این وضعیت به عنوان بزرگترین تهدیدی که متوجه امنیت ملی این کشور است، نگاه می‌شود.

 

در گزارش سالانه سال 2016 سازمان اطلاعات داخلی آلمان، شمار تکفیری‌هایی که در آلمان هستند، 24 هزار و 400 نفر تخمین زده شده است که از میان آن ها 9 هزار و 700 تن عضو فرقه سلفی ها بوده‌اند و تعداد آنان در امسال به 10 هزار و 100 نفر رسیده است.