هشدار رئیس جمهور آلمان به ترامپ

تاریخ ثبت خبر :7/5/2017

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور کشور آلمان در آستانه نشست جی 20 در هامبورگ و در گفتگو با روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن" آلمان انتقاد صریح الحنی به سیاست های ترامپ، وارد کرده و گفت: وقتی هر کس  تنها به دنبال بهترین توافق است پس در پایان ، ما همه چیز را از دست می دهیمد.

 

او علاوه بر این درباره عاقبتی که استراتژی سیاست خارجی دولت ترامپ می تواند داشته باشد گفت: من درباره این اتفاقات بسیار نگران هستم و ما نمی توانیم این طور بگوییم که به سرعت می توانیم بر آن فائق آییم.

 

در عین حال کاخ سفید گفته است که دونالد ترامپ در یک گفتمان تلفنی با مرکل صدر اعظم کشور آلمان وعده داده است تا کمک کند نشست هامبورگ به موفقیت بیانجامد. این دو مقام عالی رتبه در گفتگوی تلفنی به موضوعاتی مثل آب و هوا ، تجارت و حمایت از کار آفرینی بانوان پرداختند.

 

پیش بینی که به دلیل سیاست های اقتصادی و تجاری ملی گرایانه دونالد ترامپ و علاوه بر این ، سیاست وی در قبال مسائل آب و هوا اختلافاتی در نشست جی 20 به وجود آید. مرکل به ط.ر مکرر بدون اینکه اسمی از رییس جمهور آمریکا بیاورد به وضوح  سیاست های تجاری و سیاست او در مقابل وضعیت آب و هوا انتقاد کرده است.

 

صدر اعظم آلمان علاوه بر این انتظارات از گفت‌وگوها با دونالد ترامپ در نشست جی 20 را پایین آورده است و در این باره اظهار کرده است که ما البته مواضع مشخص دولت آمریکا را می دانیم و من انتظار نخواهم داشت که به خاطر یک سفر دو روزه به شهر هامبورگ این مواضع به حال معلق در آمده و به یک باره در بیانیه ای اعلام شود.