هیات 14 نفره تجاری آلمان وارد استان البرز شد

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

هیات 14 نفره تجاری و اقتصادی کشور آلمان به سرپرستی مدیرکل نوآوری وزارت اقتصاد ایالت راینلاند – فالتس این کشور روز دوشنبه وارد استان البرز شد.
خانم ریحانه حقیقی مدیر امور بین ‌الملل اتاق بازرگانی استان البرز روز دوشنبه گفت: این هیات تجاری برای نخستین بار با هدف بررسی راه های همکاری و توسعه روابط تجاری و اقتصادی مشترک به استان سفر کرده است.
وی افزود: برگزاری نشست های تخصصی بین تجار و بازرگانان البرز و ایالت راینلاند – فالتس و امضا تفاهم نامه همکاری از جمله برنامه های این هیات تجاری است.
وی اظهار کرد: این هیات تجاری و بازرگانی متشکل از مسئولان و کارشناسان شرکت های تولیدی صنعتی در زمینه های کشاورزی و تجهیزات، لوازم الکترونیکی (کابل)، راه اندازی سیستم های عملیاتی، تکنولوژی آبیاری و مهندسی کشاورزی، تجارت مواد معدنی شیمیایی، مشاوره حقوقی، ابزار الکترونیک، فناوری اطلاعات و سیستم های امنیتی هواپیما فرودگاه به مدت یک روز دراستان البرز حضور خواهند داشت.
ایالت راینلند بیشترین میزان صادرات و قوی ترین زیر ساخت های صنعتی در جمهوری فدرال آلمان را دارا است.
وی همچنین گفت: استان البرز ظرفیت های علمی، صنعتی و کشاورزی بی شماری دارد که در صورت معرفی به سرمایه گذاران خارجی، جذابیت های بالایی برای آنان خواهد داشت و در صورت اطلاع رسانی درست از این توانمندی ها، شاهد شکوفایی بخش های مختلف در استان خواهیم بود.
حقیقی اظهار کرد: گسترش و تحکیم روابط بازرگانی، صنعتی، معدنی و کشاورزی با دنیای خارج مستلزم تقویت روابط بین المللی با سایر کشورها است که این مهم از جمله وظایف اتاق بازرگانی البرز است.
وی تصریح کرد: تا‌کنون در فضای برجام هیات‌هایی از اکراین، بوسنی، ایتالیا، کرواسی، لهستان، فرانسه و استونی برای برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی به استان البرز سفر کرده‌اند.
استان البرز با برخورداری از حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک از قطب های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود