اخبار کرونا در کانادا

تاریخ ثبت خبر :2/24/2020

در آخرین اطلاع رسانی وب سایت دولت کانادا تا تاریخ 21 فوریه 2020، با بررسی و آزمایش بیش از 460 نفر ار افراد با علائم مشابه، تنها نه نفر مبتلا شناسایی شدند. از این تعداد 3 نفر شهروند استان انتاریو و 6 نفر از اهالی استان بریتیش کلمبیا کانادا هستند؛ تا کنون هیچ گونه ابتلای منجر به مرگی در کانادا ثبت نشده است. 

طبق اطلاع رسانی سازمان سلامت عمومی کانادا (PHAC)، آخرین فرد مبتلا به کروناویروس که در کانادا شناسایی شد، یک خانوم ایرانی بوده که در هفته گذشته به کانادا سفر کرده است. این خانوم سی ساله پس از آزمایشات دقیق و داشتن علائم خفیف از بیمارستان مرخص شده و در خانه خود تحت مراقبت ویژه می باشد. همچنین دوستان و وابستگان او نیز در قرنطینه به سر می برند و یک تیم پزشکی در حال تحقیق برای بررسی سایر مسافران پرواز و افرادی که با آنها در تماس بوده می باشد. این فرد هیچ گونه مسافرتی به چین یا سایر کشورهای درگیر نداشته و به تنهای و مستقیما از ایران به کانادا سفر کرده است.

دولت کانادا منشا این بیماری را سفر به چین یا سایر کشورهای درگیر دانسته و به شهروندانش توصیه میکند از سفر به این کشورها خودداری کنند. سازمان بهداشت عمومی کانادا در جهت سلامت شهروندان این کشور آزمایشگاه هایی را برای تشخیص ویروس و افراد مبتلا مامور کرده است.


کروناویروس ها دسته ای از ویروس ها هستند که از ویروس های معمولی مانند سرماخوردگی تا بیماریهای شدیدتر مانند سارس و مرس را شامل می شوند. کروناویروس ها در حیواناتی مانند پرندگان و پستانداران شایع هستند؛ اما تا کنون هفت نوع ویروس انسانی نیز کشف شده است.
شیوع COVID-19 اولین بار در شهر ووهان، استان هوبی چین کشف شد و تا به امروز کشورهای زیادی را درگیر کرده و در برخی کشورها مانند چین، ژاپن، کره جنوبی،ایتالیا، ایران، هنگ کنگ ، تایوان،فرانسه و فیلیپین منجر به مرگ هم شده است.