با وجود مخالفتها، همچنان از پناهجویان استقبال می‌کنیم

تاریخ ثبت خبر :1/30/2017

"جاستین ترودو"، نخست وزیر کانادا روز گذشته اعلام کرد: این کشور همچنان به پذیرش پناهجویانی که به طور غیرقانونی از آمریکا می آیند ادامه می دهد؛ اما باید تدابیر امنیتی برای حفظ امنیت مردم کانادا اتخاذ شود.
پس از افزایش نگرانی ها از اخراج مهاجران آمریکایی بوسیله رییس جمهوری این کشور دونالد ترامپ، در هفته های اخیر تعداد پناهجویانی که از طریق مرز کبک-آمریکا وارد کانادا شده اند افزایش یافته است.
محافظه کاران مخالف از دولت لیبرال چپ میانه جاستین ترودو خواسته‌اند به دلایل امنیتی و بخاطر نبود منابع کافی برای کنترل پناهجویان، از ورود آنها به کانادا جلوگیری کند. این محافظه کاران همچنین از مقامات کانادا درخواست کردند که مهاجران غیرقانونی را به مقامات آمریکایی تحویل دهند.
با این حال، ترودو اعلام کرد: یکی از دلایلی که مردم کانادا همچنان به ما اعتماد دارند نظام مهاجرتی ما، یکپارچگی مرزهای ما و کمکی است که به آنهایی که به دنبال یک مکان امن می گردند، ارائه می کنیم و همچنان به این روند ادامه می دهیم
تعداد پناهجویانی که از طریق مرز کبک-آمریکا عبور کرده اند و خواهان پناهندگی در کانادا هستند از سال 2015 تا 2016 بیش از دو برابر شده است. ماه گذشته، 452 نفر از طریق این مرز درخواست پناهندگی کردند. این درحالیست که در سال گذشته میلادی در همین موقع تعداد درخواست های پناهندگی 137 مورد بود.