تبدیل وضعیت ویزای دانشجویی افراد حاضر در کانادا به اقامت دائم کانادا

تاریخ ثبت خبر :5/15/2016

دولت لیبرال کانادا به دنبال روش های راحت تری جهت تبدیل وضعیت ویزای دانشجویی افراد حاضر در کانادا به اقامت دائم کانادا است، البته پس از اینکه شرایط لازم را حاصل نمایند.
آقای John McCallum وزیر مهاجرت کانادا در جلسه ای با نمایندگان 13 استان کانادا بیان نمود که قصد دارد تغییراتی را در برنامه اکسپرس اینتری که توسط دولت قبلی ایجاد شده را اجرا نماید  زیرا از زمان اجرای این برنامه، مسیر دستیابی به اقامت کانادا توسط دانشجویان کانادایی سخت تر و نامشخص گردیده بود.
وزیر مهاجرت اعلام کرد که ما باید روش های ساده تری را برای افرادی که با ویزای دانشجویی در کانادا حضور دارند بوجود آوریم تا آنها بتوانند اقامت دائم کانادا را بدست آورند . این دانشجویان افراد قوی و با دانش زبان خوبی هستند که می توانند آینده کشور کانادا را بسازند. این دانشجویان آموزش خوبی در کانادا دیده و دانش زبان فرانسه و انگلیسی خوبی را بدست آورده اند . لذا می بایست در لیست اولیه ما جهت کسب اقامت کانادا وجود داشته باشند.
در برنامه اکسپرس اینتری ، متقاضیان می بایست در ابتدا ثبت نام نمایند و بعد از بدست آوردن حداقل امتیاز(در حال حاضر 470 امتیاز) برای اقامت دائم کانادا درخواست جدید دهند . همچنین داشتن دعوتنامه استانی می تواند 600 امتیاز از کل 1200 امتیاز اکسپرس اینتری به فرد اعطا نماید .
ضمنا با داشتن تحصیلات تکمیلی در کانادا(فوق لیسانس به بالا) دانشجویان می توانند بدون نیاز به تاییدیه LMIA به مدت سه سال ویزای کار post-graduation work permit را  دریافت کنند.
در این جلسه در مورد برنامه سه ساله جذب نیروی مهاجر و فارغ التحصیل از دانشگاه های کانادایی صحبت شد و مقرر گردید طی ماه های آینده نتایج آن مهیا و اجرا گردد. 
در حال حاضر شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا و اخذ ویزا برای همه امکانپذیر نمی باشد . مگر اینکه شرایط آن را داشته باشید .