تحولات در پذیرش پرونده های تخصصی استان کبک و پذیرش اینترنتی

تاریخ ثبت خبر :3/27/2016

اداره مهاجرت استان کبک چند روز پیش اعلامیه ای منتشر کرد که در آن خبر از ایجاد سیستم جدید اینترنتی برای پذیرش پرونده های تخصصی استان کبک داد. این سیستم آنلاین که قرار است از اول اکتبر سال ۲۰۱۵ (۹ مهر ۱۳۹۴) شروع به کار کند به منظور تسریع کار و کم کردن خطا و هزینه های پردازش پرونده های مهاجرتی کبک طراحی شده است. همانطور که در مقاله های قبلی اطلاع رسانی کردیم, اداره مهاجرت استان کبک قرار است که در سال ۲۰۱۵ به تعداد ۳۶۰۰ پرونده تخصصی پذیرش کند که پس از خبر معرفی سیستم پذیرش آنلاین مشخص  شد که متقاضیان سال ۲۰۱۵ نیز باید از طریق این سیستم اینترنتی جدید تشکیل پرونده دهند. با اینکه دولت کبک ظرفیت پذیرش امسال را چندی پیش اعلام کرده است ولی هنوز زمان آغاز پذیرش را اعلام نکرده است, اما از آنجا که همه متقاضیان تخصصی کبک باید از این پس از طریق این سیستم اینترنتی جدید تشکیل پرونده دهند و این سیستم به گفته اداره مهاجرت کبک در اوایل مهر ماه ۱۳۹۴ راه اندازی خواهد شد, میتوان نتیجه گرفت که حداقل تا مهرماه امسال امکان تشکیل پرونده به روش تخصصی استان کبک وجود ندارد. شاید پذیرش تخصصی کبک  با تاخیری بیش از آن که انتظار میرفت آغاز شود اما اعتقاد من و بسیاری از متخصصین و دست اندر کاران این است که به طور کلی با ایجاد این سیستم جدید پذیرش اینترنتی روند کار سریعتر, کم خطا تر و کم ابهام تر خواهد شد. از ویژگیهای این سیستم جدید که بسیار کاربردی است امکان پیگیری اینترنتی پرونده مهاجرتی توسط متقاضی یا وکیلش می باشد. 

 شایان ذکر است که متقاضیان مهاجرت تخصصی کبک با شرایط زیر در هر زمانی و بدون توجه به ظرفیت و زمان پذیرش می توانند برای تشکیل پرونده اقدام کنند:

 متقاضیانی که از یک کارفرمای کبکی پیشنهاد کاری دائم مورد تایید وزارت کار استان کبک را دریافت کرده باشند.
متقاضیانی که در برنامه ورود پیشتاز یا Express Entry قبول شده اند و از دولت فدرال کانادا دعوتنامه دریافت کرده اند.
مقیمان موقت کبک که واجد شرایط اقدام برای اقامت دائم باشند   
 از دیگر تحولاتی که اخیرا توسط اداره مهاجرت استان کبک اعمال شده است, تغییرات جزئی اما مثبت بر روی لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کبک به روشهای مختلف از جمله روش تخصصی می باشد. بر اساس این تغییرات, برخی از مدارک که قبلا باید برابر اصل می شدند در پرونده های آینده می توانند به صورت فقط فتوکپی مدرک و ترجمه ان ارسال شوند.
 
 روشهای مهاجرتی که در حال حاضر پذیرش دارند به شرح زیر می باشند:
 مهاجرت به کانادا از طریق سیستم ورود پیشتاز یا Express Entry دولت فدرال 
 مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری استان کبک 
 مهاجرت به آمریکا از طریق اشتغال EB3 
روش سرمایه گذاری آمریکا EB5
روش خرید بیزنس در آمریکا E2