زمان بازگشایی سفارت کانادا فرا رسیده است

تاریخ ثبت خبر :4/6/2016

عوض حیدرپور با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کانادا در خصوص برقراری ارتباط با تهران، گفت: این مقامام کانادایی تاکید داشته که قطع رابطه با ایران به ضرر اوتاوا تمام شده، حقیقت موضوع این است که پتانسیل هایی که در نظام جمهوری اسلامی که چه در بازار اقتصادی چه در حاکمیت، ظرفیت ها ارزنده است که دولت کانادا به آن واقف است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

نماینده مردم شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره  به حوادثی که باعث شد کانادا سفارت خود را در تهران ببندد، اظهار داشت: پیش از این اتفاق اوتاوا به خوبی از ظرفیت های جمهوری اسلامی بهره مند بود. اما با بسته شدن سفارت و قطع ارتباطشان  ضرر کردند.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کانادا نیز به زیان بار بودن قطع رابطه اذعان داشت بنابراین به نظر می رسد آنها هر چه زودتر موضوع بازگشایی سفارتشان درایران را پیگیر خواهند کرد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

این نماینده با بیان اینکه بازگشایی سفارت به نفع تهران و اوتاوا تمام خواهد شد، تاکید کرد: از آنجایی که تعداد قابل توجهی از شهروندان ما در کانادا زندگی می کنند اگر ارتباط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برقرار شود، قطعا تسهیلاتی برای شهروندان ایرانی فراهم می شود.

حیدپور عنوان کرد: بنابراین با برقراری ارتباط بین تهران و اوتاوا، هم کانادا از ظرفیت های گسترده ایران بهره مند می شود و هم ایرانی های مقیم کانادا وضعیت شان مناسب خواهد شد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از برقراری ارتباط با کانادا استقبال می کند و از آنجایی که خود آنها سفارتشان را بستند انتظار می رود در خواست بازگشایی آن را هر چه زودتر به مسئولان وزارت امور خارجه ایران اعلام کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کانادایی ها درخواست بازگشایی سفارتشان را در رسانه ها مطرح می کنند، اظهار داشت: برای این کار باید با مقامات مربوطه مذاکره ای داشته باشند، اما از آنجایی که اخبار در سطح بین المللی منتشر شده است، تصور می کنم زمان آن رسیده که درخواست خود را مستقیم به ایران اعلام کنند.