سطح تحصیلات ایرانی‌های ساکن در اروپا و آمریکا بیش از مردم این کشورها

تاریخ ثبت خبر :7/21/2017

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور گفت: طبق آمار مراکز پژوهشی کشورهای مختلف خصوصا در غرب و در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، اروپا سطح تحصیلات جامعه ایرانی تبار بیشتر از بومی‌های این کشورهاست.

«حسن قشقاوی» معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور در حاشیه مراسم ترحیم مریم میرزاخانی گفت: از دست دادن مریم میرزاخانی، این شخصیت علمی ضایعه اسف‌باری در داخل و خارج کشور بوده است.

قشقاوی افزود: به دلیل حضور وزیر امور خارجه در خارج از کشور من ماموریت یافتم از طرف وزارت امور خارجه در این مراسم شرکت داشته باشم و طبعا از دست دادن چنین شخصیتی در داخل و خارج از کشور ضایعه اسف باری است، البته این شخصیت‌ها در آسمان پرستاره ایران زیاد هستند و طبق آمار مراکز پژوهشی کشورهای مختلف خصوصا در غرب و در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، اروپا سطح تحصیلات جامعه ایرانی تبار بیشتر از بومی‌های این کشورهاست.

وی ادامه داد: امیدواریم این نخبگان در هر کجا که هستند، موفق باشند و اختیار دارند که مکان زندگی و کار خود را انتخاب کنند، اما امیدواریم در هر کجایی که هستند، سفیر هویت و فرهنگ ایران در آن کشورها باشند.