سفارت‌خانه‌هاي کانادا در اطراف ايران

تاریخ ثبت خبر :8/23/2017

تمام متقاضيان ويزاي کانادا، با عبارت وقت سفارت کانادا آشنا هستند و به خوبي مي‌دانند که چه مشکلات بزرگي در مسير اخذ اين وقت وجود دارد. اين مشکلات که بخش اعظم آن مربوط به سفرهاي اجباري به کشورهاي اطراف ايران است، با سخت‌گيري‌هاي سفارت کانادا براي صدور ويزا به اوج خود مي‌رسند و شايد بسياري از متقاضيان ويزاي کانادا را نااميد مي‌کنند. اما بهتر است به مشکل اول بپردازيم و راه‌حل‌هايي که در مورد آن وجود دارند را جستجو کنيم.

وقت سفارت کانادا به منظور بررسي مدارک متقاضي توسط سفارت کانادا صادر مي‌شود و تحويل اين مدارک به دو روش حضوري و آنلاين قابل انجام است؛ البته سفارت کانادا به درخواست‌هاي آنلاين زودتر پاسخ مي‌دهد و اين درخواست‌ها ريسک کمتري هم به جهت مفقودشدن و يا عدم تکميل صحيح مدارک دارند. براي انجام اين کار بايد يکي از سفارت‌خانه‌هاي کانادا را انتخاب کرد و مدارک را براي بررسي ارسال کرد. در همين زمان بايد هزينه ويزا هم توسط متقاضي پرداخت شود و در صورت منفي بودن جواب ويزا، اين هزينه به متقاضي باز نخواهد گشت.

اما مشکل اصلي اينجاست که سفارت کانادا در ايران فعاليت نمي‌کند و اين به آن معني است که متقاضيان ويزاي اين کشور مجبور به اخذ وقت از يکي از کشورهاي اطراف ايران هستند و بايد دو سفر را براي پيگيري مراحل ويزا، به اين کشورها انجام دهند. ارمنستان و ترکيه، دو کشوري هستند که از اصلي‌ترين مقاصد اخذ وقت سفارت کانادا در اطارف ايران محسوب مي‌شوند و اکثريت قريب به يقين ايرانيان، اين دو کشور را براي طي کردن مراحل ويزا انتخاب مي‌کنند.

سفر اول به منظور انجام انگشت‌نگاري و چهره‌نگاري در يکي از دفاتر VAC صورت مي‌گيرد و انجام مراحل فوق تنها در مدت 1 ساعت به اتمام مي‌رسد. يعني با يک سفر 1 روزه هم مي‌توان اين مراحل را در يکي از کشورهاي ترکيه و ارمنستان گذراند. سفر دوم که در صورت مثبت بودن جواب ويزا انجام مي‌شود، براي رساندن پاسپورت به سفارت کانادا و مهر کردن آن است. البته مي‌توان از اين سفر دوم، با استفاده از خدمات پيکاپ ويزا معاف شد.

مزيت انتخاب ارمنستان و ترکيه که از قديم جزو مقاصد گردشگري محبوب هموطنان به حساب مي‌آيند، تورهاي پر تعداد و همه روزه آن‌هاست. تور ايروان که نيازي به معرفي ندارد و در تمام زمان‌هاي سال قابل دسترسي است. اين تور همچنين مي‌تواند تفريحات مناسبي را هم براي متقاضيان ويزا تدارک ببيند و به جاي 1 روز، چند روزي ميزبان آن‌ها باشد.

تور آنکارا هم که توري به نسبت جديد است، امکانات فراوان و پروازهاي بسيار مطلوبي دارد؛ اگرچه تفاوتش با تور ارمنستان در اين است که پرواز روزانه به آنکارا وجود ندارد و متقاضيان ويزا مجبور به اقامت دو روزه در آنکارا هستند.