صادرات 32 تن پسته ارگانیک به کشورهای انگلستان و کانادا

تاریخ ثبت خبر :4/10/2016

محمود بارانی: با رفع تحریم ها و سهل شدن شرایط صادرات بستر خوبی برای صادرات محصول پسته زرندیه فراهم شده به طوری که تاکنون 32 تن پسته ارگانیک از استان مرکزی به کانادا و انگلستان صادر شده است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی تصریح کرد: از مجموع 32 تن پسته صادراتی 10 تن به انگلستان و 22 تن به کانادا صادر شده است.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان پسته استان مرکزی با بیان اینکه با لغو تحریم ها زمینه صادرات پسته زرندیه به کشورهای اروپایی فراهم شده است، ادامه داد: در تلاش هستیم زمینه صادرات پسته به آلمان، فرانسه و ایتالیا را فراهم کنیم.
بارانی با اشاره به اینکه صادرات پسته از آبان ماه آغاز شده و تا خرداد ماه ادامه دارد، بیان داشت: میزان تولید پسته امسال هفت هزار تن بوده است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی کم آبی را از مهم ترین مشکلات پسته کاران عنوان کرد و گفت:  دولت باید پسته داران را در زمینه طرح های آبی از جمله آبیاری بارانی و قطره ای حمایت کند.
رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان پسته استان مرکزی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از 10 هزار تن پسته در زرندیه تولید می شود که بیش از 80 درصد انواع پسته های تولیدی آن قابلیت صادرات را دارند.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

به گفته وی 70 درصد سطح باغ های پسته استان مرکزی در زرندیه واقع شده است که تولید و صادرات محصول این شهرستان سالانه بیش از 200 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.