قضاوت آمريكا و كانادا درخصوص بد رفتاري اتريش با پناهجويان غير منصفانه است

تاریخ ثبت خبر :4/6/2016

بعد از دیدار چند ساعته جان كری وزیر امور خارجه آمریكا با همتای اتریشی خود، طرفین در یك مصاحبه مطبوعاتی حاضر شدند. كورتز در رابطه با انتقادهایی كه از طرف آمریكا برای زیر پا گذشتن حقوق پناهجویان به اتریش وارد می شود، افزود: ما تنها در سال گذشته حدود 90 هزار نفر را پذیرش كردیم و هم اكنون هم این روند را ادامه می دهیم اما متاسفانه به علت كمبود گنجایش در اتریش موظف به تصویب قانون سقف پذیرش شدیم.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

كورتز خاطر نشان كرد: ورود پناهجویان به اروپا از جنگ جهانی دوم نیز كه میلیون ها نفر آورده شدند، بحرانی تر است. اتریش یك كشور بسیار كوچك است و توانایی قبول حجم زیادی از آنها را نخواهد داشت. وزیر خارجه اتریش با اشاره به انتقادهایی كه در رابطه با بسته شدن مسیر بالكان كه به اتریش وارد می شود نیز تاكید كرد: كنترل و مدیریت مرزی برای هر دولتی از اولویت ها به حساب می آید بنابراین ما برای برقراری امنیت شهروندانمان می بایست سیاست های سختگیرانه ای را اعمال می كردیم.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

وی ابراز امیدواری كرد كه صحبت های وی با وزیر خارجه آمریكا توانسته باشد واشنگتن را درخصوص انتقادهایی كه به اتریش وارد كرده است، متقاعد كرده باشد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

سباستین كورتز وزیر خارجه اتریش در این مصاحبه مطبوعاتی یكی دیگر از اهداف سفر خود به واشنگتن و سپس به مسكو را در میان گذاشتن موضوعات مختلف در كنفرانس سازمان «امنیت و همكاری در اروپا» كه سال آینده در وین برگزار شود با همتایان روسی و آمریكایی خود اعلام كرد.