مهاجرین متخصص درآمد بیشتری نسبت به کانادایی‌ها دارند

تاریخ ثبت خبر :5/8/2018

طبق گزارشی که در The Canadian Press-CP به چاپ رسیده، اطلاعات براساس آمار دریافت شده از وضعیت اقتصادی واجتماعی مهاجرین کانادایی در سه بخش نیروی متخصص، اسپانسرشیپ و کارآفرینی-سرمایه گذاری است.
این گزارش نشان می‌دهد کسانی که مهاجرت به کانادا انجام دادند، به مرور زمان روند اقتصادی بهتری را تجربه می کنند و می‌توانند به راحتی مشاغل مدیریتی و مالی کسب کنند. اغلب این افراد دارای تخصص‌های عالی در حوزه کاری خود قبل از مهاجرت به کانادا می‌باشند.
همچنین در این گزارش اشاره شده مهاجرین پس از اخذ شهروندی کانادا، احساس تعلق خاطر بیشتری نسبت به فردی که در کانادا متولد شده، به این کشور پیدا می‌کنند.
این افراد که در تخصص، زبان وتحصیلات خود از مدارک بالایی برخوردارند، پتانسیل بیشتری برای کسب درآمد در کانادا دارند. در حال حاضر اولین نکته در جذب بازار کار کانادا داشتن دانش قوی از زبان انگلیسی یا فرانسه است. هرچند که افراد سرمایه گذار پس از راه‌اندازی کسب و کار در کانادا، این دانش را فرا می‌گیرند.
 از ابتدای سال 2015 تاکنون بیشتر افرادی که از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال یا برنامه اکسپرس اینتری، مهاجرت به کانادا را انجام دادند، دارای مدرک زبان قوی وتحصیلات خوب بوده و دولت کانادا بدون مصاحبه و در سریعترین زمان ممکن اقامت کانادا را اعطا نموده است. این زمان یکساله است. به همین دلیل اداره مهاجرت به کانادا تمرکز و توجه بیشتری بر این برنامه نسبت به سایر برنامه‌های مهاجرت به کانادا، مانند برنامه‌های استانی کبک و ساسکاچوان و... نشان خواهد داد.
در حال حاضر گزارش‌های اقتصادی و بورس منتشر شده توسط بازار کانادا و آمریکا نشان از وضعیت روبه رشد در اقتصاد کانادا در دنیا و پیشرفت مالی شرکت‌ها در این کشور دارد، لذا کانادا با توجه به نرخ بالای رشد اقتصادی در پی جذب نیروی کار متخصص در دهه آینده است.
این نیروی کار باید دارای دانش بالایی از زبان و تخصص باشد، نیازی به دریافت هرگونه کمک از دولت نداشته و بتواند برای بازار کار کانادا مفید باشد.