کانادا بزرگ ترین مصرف کننده مواد مخدر

تاریخ ثبت خبر :5/10/2016

 روزنامه لودووار کانادا در مطلبی نوشت: در حالی که مرگ و میر در اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی که به صورت مخفیانه در آمریکا به فروش می رسد همچنان خبرساز است، کانادا در ردیف اول جهانی از لحاظ مصرف اینگونه مواد مخدر قرار دارد. مصرف بالای مواد مخدر تجویزی هم اکنون به یکی از نگرانی های اصلی مسئولان بهداشت و درمان کانادا تبدیل شده است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

مطالعات اخیر پژوهشگران آمریکایی برای نهاد بین المللی کنترل مواد مخدر وابسته به سازمان ملل نشان می دهد که میزان مواد مخدر تجویز شده به ازای هر شخص در کانادا بیشتر از سایر کشورهای جهان است. پژوهشگران «گروه مطالعه درد و سیاست» دانشگاه ویسکانسین آمریکا اعلام کردند میزان مورفین مصرفی برای بیماران در کانادا بیش از سایر کشورهاست. در این جدول آمریکا در ردیف دوم، دانمارک سوم و آلمان در ردیف چهارم قرار گرفته اند.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

تحقیقات انجام شده در کانادا نشان می دهد میزان تجویز داروهای مخدر در فاصله سالهای 2011 تا 2015، 29 درصد افزایش یافته است. در همین مدت دو میلیون و چهار صد هزار نسخه برای داروهای مخدر صادر شده است.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

دکتر دیویدباربو، مدیر پزشکی در مرکز تحقیقات و کمک به معتادان مواد مخدر می گوید: به دلیل افزایش سن جمعیت، میزان تجویز مواد مخدر بیشتر از گذشته شده است. همچنین شرکت های دارویی از اواخر دهه نود سیاست مبارزه با دردهای مزمن را پیش گرفتند. بنابر این پزشکان نیز به این نتیجه رسیده اند که می توان به راحتی داروهای مخدر درمانی تجویز کرد.

"خبر خوان وبسایت مهاجرت ایرانی"

این نوع مواد مخدر بصورت غیرقانونی نیز خرید و فروش می شوند و مصرف بیش از حد آنها باعث مرگ ناگهانی می شود. در سال گذشته در کانادا دهها نفر بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل جان خود را از دست دادند.