اخبار کرونا در ترکیه

تاریخ ثبت خبر :3/12/2020

با توجه به شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و رسیدن شمار مبتلایان به نزدیکی 120هزار نفر، کشور ترکیه با اقدامات اولیه توانسته نسبت به کشورهای همسایه خود بسیار محتاطانه عمل وابتلا به ویروس را تا حدود زیادی تحت کنترل بگیرد، به صورتی که تا تاریخ 11 مارس تنها کشوری بود که پرونده ای در این خصوص نداشت.

ترکیه از جمله کشورهاییست که درخصوص ویروس کرونا اقداماتی با حساسیت بالا و تدابیر پیشگیرانه ای دارد. پس از شیوع این بیماری در ایران، کشور ترکیه اجازه ورودبه بیمارانی با علائم تب، سرفه، ضعف و مشکلات تنفسی را نداد و سپس مرزهای خود را باایران به صورت موقت بست.

این تدابیر و محدودیت های مسافران برای سفر به ترکیه از سایر کشورها گرجستان، یونان و نخجوان نیز برقرار می باشد.


در تاریخ 11 مارس 2020 آزمایش یک فرد درخصوص ابتلا به کرونا ویروس در ترکیه مثبت اعلام شد که اولین مورد از ابتلا به این ویروس در این کشور می باشد. فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در این خصوص گفت: این بیمار که از اروپا وارد ترکیه شده به دلیل تب بالا و تنفس سخت به بیمارستان مراجعه کرد که پس از بررسی و انجام آزمایش مشخص شد او مبتلا به کروناویروس می باشد.

او همچنین اضافه کرد که وضعیت این بیمار خوب و در قرنطینه به سر میبرد؛ تمام بستگان ونزدیکان او نیز تحت کنترل هستند.

با توجه به اینکه طی 90 روز گذشته ترکیه استقامت بسیار خوبی نشان داده، یک مورد ابتلا نمیتواند همه گیر شده و سلامت مردم را تهدید کند. اما وزیر بهداشت ترکیه خاطرنشان کرد همه اقدامات لازم برای شیوع صورت گرفته و از مردم خواست تا اقدامات احتیاطی علیه کروناویروس را انجام دهند.