اتحاد انگلستان و قطر در بندر حماد

تاریخ ثبت خبر :7/21/2017

وزارت دفاع قطر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور با انگلستان در آب‌های قطر رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند. قطر و انگلستان در آب های قطر رزمایش مشترکی برگزار کردند.

مرحله اول این رزمایش در بندر بین المللی حماد در خصوص ارتباطات دریایی٬ مهار آتش سوزی و همچنین کنفرانس‌ها و آموزش‌هایی در زمینه اقدامات لازم در هنگام بروز مشکل از قبیل شناسایی٬ حفاظت از کشتی و نزدیک شدن به ساحل انجام شد.

در مرحله دوم پاکسازی بستر دریا از مین‌ها و رزمایش دریایی در حملات موشکی و توپخانه‌ای صورت گرفت.

انگلستان همچنین از عراق حمایت می‌کند.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به ادامه حمایت‌های کشورش از دولت و نیروهای عراقی برای آموزش و تجهیزشان به سلاح، تاکید کرد کشورش در کنار عراق متحد، ایمن و باثبات بوده و هر چیزی که وحدت آن را به خطر بیندازد، نمی‌پذیرد.

طبق بیانیه‌ای که از سوی دفتر ترزا می، نخست وزیر انگلیس منتشر شد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر سه‌شنبه تماسی تلفنی با ترزا می، همتای انگلیسی خود داشت.

طبق این بیانیه، می ضمن تبریک به العبادی به مناسبت پیروزی‌های اخیر عراق در آزادسازی موصل و شکست گروه تروریستی داعش، از شجاعت و دلاوری‌های نیروهای عراقی و مردم این کشور تقدیر کرد.

بر اساس بیانیه مذکور، می بر ادامه حمایت‌های کشورش از دولت عراق و نیروهای این کشور در زمینه تجهیز نیروهای عراقی به اسلحه و آموزش‌های آنها تاکید کرد و با اشاره به تلاش کشورش برای صدور قطعنامه‌ای جهت مجرم خواندن و محکومیت داعش در سازمان ملل گفت:‌ ما از وحدت عراق حمایت می‌کنیم و هر چیزی که وحدت این کشور را به خطر بیندازد، نمی‌پذیریم، ما حامی وحدت این کشور و خواستار عراقی متحد، امن و باثبات برای همه عراقی‌ها هستیم.

العبادی نیز در این تماس تلفنی از ترزا می و موضعگیری‌های انگلیس در حمایت از عراق در قالب ائتلاف ضد داعش تشکر و تاکید کرد: پیروزی عراقی‌ها در حقیقت شکست بزرگی برای داعش بود و قدرت این گروه تروریستی را در جذب تروریست‌ها کاهش داد و این پیروزی با فداکاری‌های مردم عراق و با همکاری ساکنان شهرهای آزاد شده با نیروهای عراقی و استقبال‌شان از آنها انجام شد.

نخست وزیر عراق در ادامه به قصد دولت برای ادامه عملیات آزادسازی شهرها و حمایت از نیروهای عراقی پرداخت.