اخبار کرونا در انگلستان

تاریخ ثبت خبر :3/30/2020

دولت انگلستان برنامه مقابله با کرونا ویروس خود را در 3 مارس عملیاتی کرد. مقررات مربوط به حمایت از سلامت  شهروندان برای کاهش خطر انتقال بیشتر انسان ها با نگه داشتن افراد در قرنطینه در جایی که متخصصان بهداشت عمومی معتقدند خطر ابتلا وجود دارد، اعمال شده است.

ابتلای اولین فرد در انگلیس به Covid-19 در اواخر ژانویه در شهر ساحلی یورک رسید که دو تبعه چینی مقیم این شهر بودند و اولین مرگ بر اثر کرونا در 5 مارس ثبت شد.

تا تاریخ 29 مارس 2020 ، در کل انگلستان 127737 نفر آزمایش شده اند که از این تعداد 108215 مورد منفی و 19522 مورد مثبت تأیید شده اند. تا عصر روز 29ام 1228 بیمار در انگلستان که آزمایش کروناویروس (COVID-19) مثبت داشته اند درگذشتند. تعداد مبتلایان در کل جهان به بیش از 700هزار نفر رسیده و کشورهایی نظیر آمریکا، ایتالیا، چین که مبدا شیوع این بیماری بوده،اسپانیا، آلمان و ایران بیشترین آمارمیتلایان و تلفات را داشته اند.


یک مقام ارشد بهداشت گفت، بریتانیا می تواند تا مدت شش ماه تحت اقدامات اضطراری بیماری کرونا باقی بماند، به گفته کارشناسان علائم اولیه موجود نشان می دهد شیوع آن در انگلیس کند است.  جنی هری ، معاون رئیس کل پزشکی انگلیس روز یکشنبه گفت که ممکن است محدودیت های زندگی عادی در طول تابستان و تا پاییز ادامه یابد تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

نخست وزیر انگلستان دستور داد مردم فقط خانه های خود را تحت لیستی از "اهداف بسیار محدود" ترک کنند، اجتماعات عمومی بیش از دو نفر را ممنوع کرد و دستور بسته شدن مغازه های غیر ضروری را صادر کرد. هر شهروند باید این اقدامات جدید را رعایت کند و به مقامات ذیربط، از جمله پلیس ، اختیارات لازم برای اجرای آنها را از طریق جریمه و تجمعات پراکنده داده می شود.

بی بی سی گزارش داده که 30 بیمارستان برای آماده سازی بیماران در حالت آماده باش قرار دارند و مابقی NHS در وضعیت اضطراری قرار گرفته اند. اکنون تمام بیمارانی که علائم آنفلوانزا دارند، تحت آزمایش قرار می گیرند.